شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۵۵
۰
تردد خودروهای سنگین روی اعصاب مردم؛

خیابان های زابل زیر پای کامیون های سنگین

عبور و مرور خودروهای سنگین با داشتن بارهای زیاد در داخل شهر زابل به علت نبود کمربندی موجب بروز نارضایتی مردم شده و آنها خواستار رسیدگی سریع مسئولان به این معضل هستند.
خیابان های زابل زیر پای کامیون های سنگین
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، در حالی شهرستان زابل در زمره کهن ترین شهرهای سیستان و بلوچستان به شمار می رود که علیرغم تمدن کهنی که دارد اما فاقد خیابان های استاندارد و آسفالت با کیفیت است.
 
محلی که امروز زابل نامیده می شود در گذشته زمین هایی با تپه هایی از سبزه زارها و رسوبات دریایی بوده است که قسمتی از آن در مسیر رودخانه هیرمند قرار داشت. با کم شدن آب رودخانه هیرمند؛ بر وسعت خشکیهای اطراف آن افزوده شد و با اتصال این منطقه به روستای حسین آباد، آبادی بزرگی شکل گرفته است که بعدها تأسیس پادگان نظامی بر اهمیت آن افزود. در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی بر طبق مصوبه هیئت وزیران، آن آبادی را زابل نامگذاری کردند و در سال ۱۳۱۶ خورشیدی به عنوان مرکز سیستان تعیین شد.
 
با این وجود بسیاری از خیابان های این شهرستان بر اساس نقشه بندی چهل سال قبل بنا شده و با توجه به افزایش جمعیت و رشد چشمگیر وسایل نقلیه هنوز اصلاح خیابان ها در این شهر صورت نگرفته است.
 
یکی از پر رفت و آمد ترین خیابان های مرکز این شهرستان مسیر چهار راه پادگان به سمت شهرستان نیمروز است که عمدتا مسیر اصلی تردد خودروهای سنگین به بیرون شهر نیز به شمار می رود از سوی دیگر وجود معادن شن و قرار گرفتن این خیابان در ورودی شهر باعث شده تا تردد بیش از اندازه خودرو های سنگین از این خیابان صورت گیرد که عمدتا باعث ترافیک، و ایجاد راه بندان برای سایر خودروها نیز می شود.
 
در همین راستا شماری از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار ما گفتند: از آنجایی که خیابان نامبرده به دانشگاه زابل سایت قدیم نز راه دارد روزانه شاهد عبور و مرور اتوبوس های سرویس دانشجویان نیز هستم، همچنین در زمان تعطیلی مدارس شلوغی و ترافیک چهار راه پادگان به اوج خود رسیده و باعث می شود رانندگان ساعت ها در این ترافیک گرفتار شوند.
 
به گفته اهالی، با توجه به نزدیک بودن ایام عید نوروز و ورود مسافران به این شهرستان باید چاره ای در خصوص تردد خودرو های سنگین صورت گیرد.
 
موسی خمری، شهردار شهرستان زابل در خصوص به خبرنگار اوشیدا با بیان اینکه خودرو های سنگین باعث خسارت به آسفالت خیابان ها شده اند، گفت: این مسیر فاقد کمربندی است و یکی از مشکلات عدیده در افزایش تردد خودرو های سنگین از این مسیر عدم وجود مسیر جایگزین می باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محدودیت ترافیکی زیر نظر شورای ترافیک اعمال می شود شهرداری به تنهایی نمی تواند برای خودروهای سنگین محدودیت ترافیکی در نظر بگیرد.
 
شهردار شهرستان زابل بیان کرد: با توجه به اینکه مسیر جایگزینی برای خروجی شهر وجود ندارد عملا محدود کردن تردد خودروهای سنگین امکان پذیر نیست.
 
خمری با اشاره به برنامه های ویژه برای زیبا سازی شهر در ایام نوروز گفت: در سال جاری با توجه به ورود مسافران به منطقه سیستان، زیبا سازی شهر از چند روز آینده آغاز خواهد شد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 424789
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *