چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ۰۷:۲۲
۰
رئیس مرکز بهداشت خبر داد:

پلمب۲ باب قلیان سرا در ایرانشهر؛ با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

مهدی صدرایی نسب با اشاره به جمع آوری ۴۰عدد قلیان توسط واحد سلامت محیط و کار مرکز بهداشت، گفت: ۲ باب قلیان سرا در ایرانشهر باهدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پلمب شدند.
پلمب۲ باب قلیان سرا در ایرانشهر؛ با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا
مهدی صدرایی نسب، رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: بیماری های دستگاه تنفسی؛ که اکثرا از طریق ریز قطره های تنفسی (کورنا ویروس جدید، سل، آنفولانزا ) به راحتی با مصرف قلیان مشترک بین افراد باعث انتقال و شیوع بیماری می شود.
وی افزود: هنگامی که نفر بعدی اقدام به استفاده از همان قلیان می‌کنددرخطر ابتلا به ویروش کرونا قرار می‌گیرد. تعویض سرشیلنگ قلیان هیچ نقشی در انتقال نیافتن بیماری نخواهد داشت.
رئیس مرکز بهداشت با اشاره به بازدید شبانه کارشناسان واحد سلامت محیط و کار به همراه نماینده اداره نظارت بر اماکن عمومی از ۹ باب قلیانسرا، ادامه داد: در این راستا ۲ باب از قلیانسراهایی که در ایرانشهر اقدام به عرضه قلیان کرده بودند تعطیل و پلمب شدند.
وی با اشاره به جمع آوری ۴۰ عدد قلیان در مراکز عرضه در ایرانشهر، عنوان کرد: قلیان سراها یکی از مراکز پرخطر در خصوص افزایش شیوع بیماری کرونا است و از شهروندان درخواست می شود تا از حضور در این اماکن خودداری کنند.

صدرایی نسب در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: با این وجود امید می رود بساط این پدیده و کالای غیربهداشتی و غیر فرهنگی از بین خانواده ها و مجموعه های دوستانه برچیده شود.
وی تصریح کرد: حضور در خانه و خانواده یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رعایت مسائل بهداشت فردی و عدم حضور در تجمع ها موجب قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا خواهد شد.
وی در پایان گفت: بر حسب دستور دادستان و پیگیری های مرکز بهداشت ایرانشهر، قلیانسراهای شهرستان از دی ماه سال جاری مجاز به عرضه قلیان نبوده و در صورت مشاهده قلیان؛ آن ها جمع آوری و مکان هم پلمپ می شود. 

انتهای پیام/
کد مطلب: 424901
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *