شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱
۰
بوکسورالمپیکی سیستان و بلوچستان؛

تاثیرگذاری ارزشمند فرمایشات مقام معظم رهبری در روحیه ورزشکاران

در هیاهوی این روزها که به اقتضای شرایط حاکم بر جهان و برای مقابله با کرونا بهترین راه در خانه ماندن است و اخبار تلخی از رسانه های مختلف در خصوص این ویروس مخابره می شود تیم ملی بوکسمان با درخشش خود در مسابقات آسیایی و کسب دو سهمیه المپیک بار دیگر همدلی، غیرت ملی و شکست ناپذیری ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید.
تاثیرگذاری ارزشمند فرمایشات مقام معظم رهبری در روحیه ورزشکاران
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، آری مشت زن های کشورمان خبری خوش و پر افتخار را برای ایران به ارمغان آوردند تا به همه بگویند در این روزهای سخت هم به واسطه وجود جوانان غیور ایران اسلامی امیدهایی است که می توان به آن دلخوش بود، جوانایی که در عرصه های مختلف نشان دادند که با همه توان برای دفاع از نام پر افتخار جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم هستند.
در این رویداد غرور آفرین، جوانی از خطه سیستان و بلوچستان هم توانست با کسب اولین سهمیه المپیک بار دیگر پرچم ایران اسلامی را در میادین فراملی به اهتزار درآورد و در این روزها با نسیم خوشی روح و جان مردم این استان را نوازش کند. ورزشکاری از سرزمین رستم دستان با این افتخارآفرینی اش بار دیگر اقتدار و ثبات ایران اسلامی را استوار ساخت و تاریخ ساز المپیکی استان لقب گرفت.
تاریخ ساز المپیکی سیستان و بلوچستان
به یمن این خبر خوش به سراغ دانیال شه بخش که در وزن ۵۷ کیلوگرم با غلبه بر بوكسور هنك كنگی به المپيك توكيو راه يافت رفتیم تا بتوانیم با مصاحبه از این جوان‌غیور شادی اش را به هم استانی هایمان هدیه دهیم، وی که به گفته خودش از سال ۹۲ به طور رسمی بوکس را شروع و در رده های مختلف سنی از نونهالی تاکنون موفقیت هایی را برای پایتخت وحدت کسب کرده است، این بار با کسب اولین سهمیه المپیک تاریخ ساز سیستان و بلوچستان شد.
شه بخش در خصوص تمرینات آمادگی اش برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ گفت: تمرینات نفرات راه یافته به اردوهای تیم ملی بوکس از فروردین ماه امسال آغاز و پس از مدتی مسابقات انتخابی برگزار شد تا آماده ترین ها برای شرکت در مسابقات جهانی روسیه و رقابت های قهرمانی آسیا که حکم انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم داشت انتخاب شوند، خرسندم که توانستم جزو این نفرات باشم.
وی افزود: این تمرینات با برنامه ریزی تیم ملی انجام شد، که بعد از چند ماه تمرین مسابقات بین المللی ترکیه حضور یافتیم و موفق به کسب مقام سوم شدم، پس از برگشت چهار روز استراحت داشتیم و بعد از آن مجدد تمرینات را آغاز کردیم، قرار بود مسابقات در چین برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تاخیر افتاد و میزبانی آن به اردن واگذار شد که فرصت خوبی برای تمرین بیشتر بود.
گذشتن از سد حریفان المپیکی
این قهرمان با بیان این که یک هفته قبل از مسابقات راهی اردن شدیم و با تمرین در آب و هوای کشور میزبان توانستیم آمادگی بیشتری کسب کنیم ادامه داد: سطح این رقابت ها بالا بود، چراکه همه کشورها با قدرت آمده بودند و قهرمانان المپیکی و برترین هایشان را به میدان فرستادند تا بتوانند سهمیه المپیک کسب کنند. حریف هنک کنگی که با غلبه بر وی سهمیه المپیک را کسب کردم تاکنون ۲۲ بازی حرفه ای انجام داده و در ۱۷ بازی حریفانش را ناک اوت کرده بود.
شه بخش افزود: با توجه به این که بوکس آسیا در رده سبک وزن حرف اول را در دنیا می زند و من نیز در این رده به میدان رفتم، حریفان قدری مقابلم بودند که خوشبختانه توانستم با غلبه بر آن ها و کسب سهمیه المپیک برای کشورم افتخارآفرینی کنم.
تاثیرگذاری ارزشمند مقام‌ معظم رهبری
وی با اشاره به توصیه ها و حمایت های مقام معظم رهبری از ورزش و ورزشکاران اظهار کرد: به طور قطع با تمجید رهبر معظم انقلاب از ورزشکاران برای حضور در هر میدانی روحیه می گیریم و انگیزه مان چند برابر می شود. با توجه به این مهم آرزو می کنم در این رشته که جزوی از زندگی ام شده است بهترین باشم و بتوانم‌ با افتخارآفرینی ام به همه دنیا نشان دهم که ایرانی ام و می توانم در کل دنیا بدرخشم.
این قهرمان درباره وضعیت ورزش در استان گفت: در سیستان و بلوچستان از لحاظ استعداد از وضعیت بسیار خوبی برخوردار هستیم، حتی مربی تیم ملی اکراین هم پس از این که برای استعدادیابی در همه نقاط کشور حضور یافت اظهار کرد که این استان بهترین استعدادهای بوکس را در خود جای داده است.
تیشه کمبود امکانات بر استعدادها
شه بخش ادامه داد: در استان از نظر امکانات شرایط مناسب نیست، به عنوان مثال در چهار روزی که پس از مسابقات ترکیه برای استراحت به زاهدان آمدم و باید تمریناتم را ادامه می دادم تا آمادگی ام را از دست ندهم به دلیل مشکل سیستم گرمایشی شرایط تمرین برایم سخت بود، اما از آنجا که مربیان خوبی دارم اجازه ندادند از تمرینات دور باشم.
وی اضافه کرد: به طور کلی امکانات بوکسورها در استان کم است و سختی های زیادی را پشت سر گذاشتیم تا این که توانستیم مقام آوری کنیم، به خصوص امسال که کشور به واسطه سیل و اکنون هم کرونا گرفتار مشکلاتی شد سعی کردم با کسب سهمیه المپیک مرهمی برای دردهای مردم کشورم باشم که امیدوارم توانسته باشم نقشم را به خوبی ایفا کنم و آرزو دارم بتوانم در المپیک هم بدرخشم.
وی ادامه داد: با همه این شرایط سخت معتقدم با طراحی هدف و تلاش برای رسیدن به آن می توان موفق بود، هر چند که کمبود امکانات تاثیرات منفی زیادی بر ورزشکاران می گذارد به گونه ای که خودم بارها به دلیل چنین مشکلاتی تمرین را کنار گذاشتم اما آنچه مرا دوباره به سمت ورزش کشاند رسیدن به هدفم بود.‌
توصیه می کنم همه مردم جامعه طبق فرمایشات مقام‌ معظم رهبری به ورزش روی آورند تا بتوانیم خود را با ورزش و قهرمانی به همه دنیا نشان دهیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424908
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *