دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴
۰
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

مردم جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند/ برای شکست کرونا در خانه بمانید

محمد مهران امینی فرد با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: شهروندان فقط در مواقع بسیار ضروری از خانه خارج شوند.
مردم جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند/ برای شکست کرونا  در خانه بمانید
محمد مهران امینی فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: ۹۰درصد موارد مبتلا به کرونا حوزه تحت پوشش ساکن ایرانشهر می باشند و عدم توجه شهروندان به هشدارهای بهداشتی احتمالا طی روزهای آتی باعث افزایش نگران کننده و غیرقابل باور مبتلایان به این بیماری می شود.
وی افزود: متاسفانه علیرغم درخواست های متعدد دانشگاه علوم پزشکی از مسئولین ذیربط، اکثریت صنوف کماکان بصورت سنتی فعال می باشند و همچنان ترددهای غیرضروری شهروندان مشاهده می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در تکمیل مطلب فوق، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و افزایش مبتلایان به این بیماری، شهروندان همچنان در تجمعات حضور می یابند و بدون توجه به عواقب خطرناک آن که بسیار نگران کننده و قابل تامل است؛ اقدام به برگزاری مراسمات عروسی می کنند.
وی اضافه کرد: از مسئولین امر تقاضا ساماندهی صنوف خدماتی و ایجاد سازوکار مناسب را دارم، به نحوی که مایحتاج ضروری شهروندان ضمن رعایت اصول بهداشتی، درب منازل آنان تحویل شود.
امینی فرد تصریح کرد: به همه شهروندان توصیه می شود جهت حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به کرونا، هشدارهای بهداشتی را جدی گرفته و ازحضور در اماکن پرازدحام و تجمعات پرهیز کنند و تااطلاع ثانوی در خانه بمانند و در موارد خیلی ضروری از منزل خارج شوند.
وی گفت: تاکنون حدود۲۵۰۰نفر در راستا کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند که تعداد ۱۵۰نفر مشکوک و ۵نفر مثبت قطعی، مبتلا به این بیماری بودند که ۴نفر ترخیص و یک نفر هم تحت نظر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ۵ نفر مبتلا به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ۴نفر از بیماران از ایرانشهر و ۱ نفر از چابهار می باشد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424915
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *