سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ ۰۷:۳۴
۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

با ماندن در خانه، سیر ابتلا به کرونا نزولی می شود

محمد مهران امینی فرد با بیان این که مردم هنوز کرونا را جدی نگرفتند، گفت: با ماندن در خانه این بیماری را می توان کنترل کرد.
با ماندن در خانه، سیر ابتلا به کرونا نزولی می شود
محمد مهران امینی فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: کماکان آخرین آمار مبتلایان به کرونا در جنوب سیستان وبلوچستان5مورد می باشد و مورد مثبت جدیدی گزارش نشده است.
وی افزود: تاکنون بیش از 2500 مورد مشکوک به کرونا مورد غربالگری قرار گرفتند که از این تعداد 5 نفر مثبت قطعی، مبتلا به این بیماری بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در تکمیل مطلب فوق عنوان کرد: 4 نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافتند و ترخیص شدند.
وی اضافه کرد: نفر پنجم مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر است.
امینی فرد تصریح کرد: حدود 150 نفر نیز با شک به کرونا از ابتدای شیوع این بیماری بستری شدند که از این تعداد 70 نفر بهبود و ترخیص شدند.
وی خاطر نشان کرد: شهروندان درصورت داشتن علایم تنگی نفس به همراه تب وسرفه خشک، حتما به نزدیکترین مراکز درمانی مراجعه کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: سایر شهروندان با مراجعه به سامانه خودارزیابی الکترونیکی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir و تکمیل پرسشنامه مربوطه از سلامت خود مطلع شوند.
وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه مشاهدات عینی سطح شهر حاکی از جدی نگرفتن موضوع توسط شهروندان است که این مسئله با توجه به نوع ارتباطات اجتماعی مردم منطقه نگران کننده است و درصورتی که به توصیه "درخانه ماندن" توجه نشود و مردم اصرار بر ادامه ترددهای غیرضروری داشته باشند قطع یقین زنجیره انتقال بیماری ادامه خواهد داشت.
به گفته امینی فرد، فرآیند بیماریابی افراد مبتلا به کرونا دچار اختلال شده و در شناسایی بیماران مبتلا مشکل ایجاد می شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424917
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *