دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ۰۸:۳۴
۰
امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر؛

امربه معروف و نهی از منکر برای کاهش آسیب های ویروس کرونا باید احیا شوند

شجاع الدین ابطحی گفت: در شرایط کنونی جامعه و روبرو شدن آن با بیماری کرونا، جدیت، قاطعیت و مطالبه گری از خدمت های جهادی مسئولین قضایی به مردم به شمار می آید.
امربه معروف و نهی از منکر برای کاهش آسیب های ویروس کرونا باید احیا شوند
به گزاش پهره؛ ماسک، دستکش و دستمال هایی که برای حفاظت از انتقال ویروس کرونا استفاده می شده است، اکنون در معابر، کوچه و پس کوچه ها در زیر پاها لگد مال و در جوی آب ها شناور می شوند.


احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق این وسایل استفاده شده بهداشتی وجود دارد؛ چرا که عمر ویروس کرونا یا کووید -۱۹ به گفته محققان بین المللی بین ۵ دقیقه تا ۹ روز بر روی سطوح بی جان است که این امر به شیوع و انتقال پذیری بیشتر این ویروس به افراد سرعت می بخشد و  سلامت افراد را به خطر انداخته و آنان را آلوده می کند.


برخورد این ماسک، دستمال و دستکش ها بر هر سطوحی از فضای آزاد مخاطره انگیز است و امکان دارد با زنده ماندن در محیط سایر افرادی که با آن درتماس می باشند را آلوده کند.


شجاع الدین ابطحی؛ امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در واقع امر به معروف و نهی از منکر ارشاد، بازداشتن از کار منکر، ناشایست و فرمان دادن به انجام کارهای خوب است.


وی با اشاره به بیماری تازه به وجود آمده کرونا، افزود: مسئولین بهداشتی باید در حد توان خود نکات بهداشتی را رعایت و در این زمینه دیگران را نیز ارشاد کنند این نوع فعالیت نوعی امر به معروف به شمار می آید.


پرهیز از رها کردن دستکش، ماسک در خیابان

امام جمعه ایرانشهر در تکمیل مطلب فوق، ادامه داد: گاهی افرادی را مشاهده می کنم که دستکش آلوده خود را در پیاده روها، بدون در نظر گرفتن این مسئله که کار آنان، باعث افزایش شیوع بیماری کرونا می شود، پرت می کنند؛ در اینجا حضور اشخاصی جهت ارشاد و تذکر با زبان نرم و اجرای امر به معروف در این زمینه در راستا رعایت بهداشت عمومی لازم است.


وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در پیام سال نو در رابطه با این که مسئولین بهداشتی و دانشگاه های علوم پزشکی تمام تلاش خود را برای بهبود بیماران مبتلا به کرونا انجام و مجاهدانه عمل کنند، اضافه کرد: در سو دیگر این قضیه افرادی گرگ صفت در جامعه حضور دارند که با انجام برخی کارهایشان، باعث ضایع شدن حق دیگران می شوند.



ابطحی در ادامه مطلب بالا، عنوان کرد: در این وضعیت کنونی جامعه در زمینه بیناری کرونا، افراد سودجو اقلام بهداشتی نظیر دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده را احتکار می کنند و نسبت به قیمت واقعی به مردم گران تر می فروشند.


وی تصریح کرد: جهت انجام مطالبه گری در زمینه احتکار و گرانفروشی در اوضاع الان جامعه، حضور دستگاه قضا این نهاد انقلابی باید نسبت به سابق بیش تر توسط مردم احساس شود‌.


این خطیب جمعه خاطر نشان کرد: مجازات مطالبه گری دستگاه قضا با گرگ صفت های گران فروش به نحوی باشد که دیگر جرات تکرار را نداشته باشند و برای دیگران هم درس عبرتی شود‌.


انتهای پیام/
کد مطلب: 425039
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *