چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ۰۸:۴۱
۰
در جلسه شورای شهر زاهدان مطرح شد؛

گلایه نماینده منتخب مردم زاهدان از چهره نامناسب مرکز سیستان وبلوچستان/۴۸ درصد مردم حاشیه نشین هستند

نماینده منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای شهر این شهرستان از چهره نامناسب و مشکلات موجود انتقاد کرد.
گلایه نماینده منتخب مردم زاهدان از چهره نامناسب مرکز سیستان وبلوچستان/۴۸ درصد مردم حاشیه نشین هستند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، فداحسین مالکی در جلسه شورای شهر این شهرستان که با حضور شهردار مرکزی و مدیران مناطق پنجگانه شهرداری در محل سالن کنفرانس شورای شهر زاهدان برگزار شد، گفت: وضعیت فعلی شهر زاهدان هیچ تناسبی با جایگاه ویژه این کلانشهر به عنوان مرکز استان سیستان و بلوچستان ندارد.
 
وی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم تغییر نگاه در حوزه های مدیریت شهری، استانی و ملی به زاهدان بر اهمیت تلاش همه جانبه برای رفع هرچه سریعتر مشکلات شهروندان تاکید کرد و افزود: مشکلات حوزه شهری به این دلیل که با امور روزمره ارتباط مستقیم دارد از اهمیت و اولویت بسیاری برخودار است.
 
مالکی خاطر نشان کرد: حل این مشکلات مستلزم همکاری مستقیم کلیه دستگاه های دولتی و سایر ارگان ها با شهرداری است، به عنوان مثال در خصوص مسائل شبکه گازرسانی که مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده لازم است مجموعه مدیریت استان وارد عمل شده و با رفع موانع و تسطیح معابر کمک جدی به مردم برسانند.
 
وی اظهار کرد: براساس آمار حدود۴۸ درصد جمعیت زاهدان را حاشیه نشینان تشکیل می دهند از آنجا که حاشیه نشینی مساوی با فقر، نبود امکانات و خدمات، چالش های فرهنگی و رشد بزهکاری است می طلبد تمام دستگاه ها برای حل این مشکل بزرگ شهر زاهدان دست بکار شوند که در این زمینه صحبت های خوبی با بنیاد مسکن، انقلاب اسلامی،  بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد اجرایی فرمان امام راحل انجام شده است.
 
نماینده منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از بی توجهی دولت مردان به مرکز استان و عدم پیگیری در گذشته ادامه داد: واقف هستیم که دولت و روسای جمهور چه کمک های چشمگیری به دیگر شهرهای بزرگ کشور می کنند، آیا شهر زاهدان به عنوان حلقه اتصال میان بندر استراتژیک چابهارو منطقه آزاد سیستان که میزبان مهمانان زیادی از کشورهای خارجی هستند شایسته نگاه ویژه تری نیست!؟.
 
مالکی با اشاره به مصوبات اولین جلسه منتخبان مجلس یازدهم و اراده نمایندگان منتخب در ایجاد فضای وحدت و همدلی با پرهیز از تنش های قومی و مذهبی  و اهمیت شایسته سالاری و استفاده از نیروهای متخصص و توانمند اسلام در لایه های مدیریتی تصریح کرد: برگزاری جلسات مشترک نمایندگان با شوراها و شهرداران کل استان از اقدامات مهم و موثر در دستور کار مجمع نمایندگان در مجلس یازدهم خواهد بود.
 
گفتنی است در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر،  شهردار و رئیس شورای شهر زاهدان به ارائه گزارش عملکرد خود در این حوزه پرداختند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425055
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *