سپاه در خط مقدم مبارزه با کرونا؛

ادامه جهاد بسیجیان سیستان وبلوچستان در مسیر مبارزه با کرونا/ از تولیدو توزیع ماسک و دستکش تا گندزدایی و غربالگری

27 فروردين 1399 ساعت 8:44

اقشار مختلف سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با شیوع ویروس منحوس کرونا، همواره در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار گرفته و از هیچ تلاشی برای شکست آن دریغ نمی کنند.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، با شیوع ویروس منحوس کرونا بار دیگر جهادگران بسیجی شیعه و سنی با هر تخصصی و با نیت قربه إلی الله وارد جبهه خط مقدم مبارزه با کرونا شدند.
 
در شرایطی که موجی از وحشت و اضطراب در دلهای مردم به علت کمبود ماسک و دستکش و دیگر مواد ضدعفونی و... به وجود آمده بود افرادی آمدند تا خالصانه بدون هیچ چشم داشتی جهاد کنند، جهادی که یادآور خاطرات و از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس بود که در خط مقدم تا پای جان در مقابل دشمنان ایستادند و تمام توان خود را برای شکست دشمن به‌کار گرفتند.
 
این بار نیز گروه های جهادی در کنار مدافعان سلامت برای کاهش آلام مردم دست بکار شده و اقداماتی نظیر گندزدایی و ضدعفونی معابر، مدارس، اماکن تفریحی و ادارات، توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی، آموزش های چهره به چهره مقابله با کرونا و ... انجام دادند، در این بین برخی نیز به‌صورت خودجوش با روحیه جهادی اقدام به تولید ماسک و دستکش بهداشتی کرده تا بخشی از نیازها را برطرف کنند.
 
تولید و توزیع بیش از ۳۵هزارماسک توسط کارگران بسیجی
 
محمد قورزایی، مدیر سازمان بسیج کارگری و کارخانجات سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه حفظ سلامت مردم اولین دغدغه و اولویت کاری سپاه است، گفت: در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا این قشر با حضور بی نظیر گروه‌های جهادی وارد خط مقدم مبارزه با بیماری شد و در عرصه های مختلف از ضدعفونی و گندزدایی گرفته تا تولید ماسک، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی و ... فعالیت خود را آغاز کرد.
 
وی بیان کرد: در این راستا بسیج کارگران و کارخانجات سپاه سلمان استان نیز از این امر مستثنی نبوده و با حضور کارگران بسیجی در عرصه های مختلف توانسته اقدامات موثری را به مردم ارائه دهد.
 
قورزایی یکی از اقدامات بسیج کارگری و کارخانجات استان را فعال کردن کارگاه تولیدی ماسک در زاهدان دانست و افزود: تاکنون بیش از ۳۵هزارماسک تولید و در بین اقشار نیازمند توزیع شده است، همچنین کارگران بسیجی در محل کار خود با ضدعفونی روزانه محیط کار وغربالگری کارکنان اقدام موثری درراستای پیشگیری از شیوع بیماری در محیط کارانجام دادند که این فرآیند تا نابودی کامل کرونا ویروس ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه بیمه بیکاری کارگران با توافق وتعامل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی وتامین اجتماعی در حال اقدام است، ادامه داد: برگزاری کارگاه آشنایی با پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برای ۵۰نفر از کارگران در زاهدان از دیگر اقدامات این قضر می باشد.
 
از گندزدایی معابر تا تولید و توزیع ماسک توسط بسیج کارمندان
 
علی بیک نژاد، مسئول سازمان بسیج کارمندان استان نیز در خصوص اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از ویروس منحوس کرونا گفت: با مشارکت گروه های جهادی حوزه ادارات کل استان اقدام به گندزدایی و ضدعفونی کردن مساجد و خیابان ها، ترمینال های مسافربری، مراکز ترک اعتیاد، بانک ها و ... در اقصی نقاط استان شده است.
 
 وی با اشاره به بکارگیری از ظرفیت بسیج ادارات در تولید و توزیع ماسک افزود: در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا تاکنون اداراتی نظیر بهزیستی،جهاد کشاورزی،بانک توسعه وتعاون،استاندارد و انتقال خون به صورت نمادین توسط گروه های جهادی حوزه ادارات کل، ضدعفونی و گند زدایی و از کارکنان تست تب سنجی و غربالگری گرفته شد.
 
 
افتتاح کارگاه تولید ماسک با همکاری بسیجیان فرهنگی
 
عبداله شیرازی، مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه سلمان سیستان و بلوچستان هم در تداوم فعالیت فرهنگیان بسیجی برای ریشه کنی ویروس کرونا گفت: روز گذشته کارگاه تولید ماسک هنرستان خدیجه کبری ناحیه ۲آموزش و پرورش زاهدان به همت فرهنگیان و معلمان جهادگر با حضور مدیر کل آموزش و پرورش و رئیس سازمان بسیج فرهنگیان استان  و مدیر ناحیه۲ آموزش و پرورش زاهدان با ظرفیت روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ عدد ماسک افتتاح شد.
 
 
از غربالگری تا ضدعفونی و گندزدایی چادرهای عشایرنشین
 
فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی استان هم در این خصوص به خبرنگار ما گفت: اقدامات شایانی توسط این قشر انجام شده که غربالگری و تست تب سنجی، توزیع پمفلت آموزشی، نصب بنرهای آموزشی، آموزش چهره به چهره، توزیع بسته های بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده، گندزدایی و استرسیل کردن معابر به ویژه در روستاها و ... از جمله آن می باشد.
 
وی آموزش بهداشتی به پرسنل نانوایی ها وتوزیع پمفلت بین مراجعین توسط کانون های بسیج جامعه پزشکی در اقصی نقاط استان را دیگر اقدام موثر دانست و ادامه داد: طی روزهای اخیر افزون بر 600 قوطی محلول ضدعفونی کننده در بین اقشار مختلف بسیج ، پاکبانان وپایگاههای اورژانس شهری وبین جاده ای توزیع شده است.
 
این مقام مسئول تب سنجی و آموزش متصدیان و ضدعفونی کردن جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی (پمپ بنزین - گازوئیل) را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و گفت: گند زدايی و ضد عفونی و آموزش خانواده های مشكوک به كرونا در روستاها و ضدعفونی و گندزدایی چادرهای عشایرنشین در منطقه اطراف کوه خواجه و توزیع مواد شوینده از دیگر برنامه های اجرا شده توسط کانون های بسیج جامعه پزشکی در استان است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 425056

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425056/ادامه-جهاد-بسیجیان-سیستان-وبلوچستان-مسیر-مبارزه-کرونا-تولیدو-توزیع-ماسک-دستکش-گندزدایی-غربالگری

پهره
  https://www.pahreh.ir