شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ۰۷:۱۷
۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

تنها راه نجات کرونا تغییر سبک زندگی سلامت محور است/ سیر صعودی کووید۱۹ در روزهای آتی

محمد مهران امینی فرد با اشاره به این که عدم رعایت اصول بهداشتی در ایرانشهر باعث افزایش روند بیماری کرونا شده است، گفت: تنها راه مقابله با این ویروس تغییر سبک زندگی سلامت محور؛ شست و شو مکرر دست ها و رعایت فاصله اجتماعی می باشد.
تنها راه نجات کرونا تغییر سبک زندگی سلامت محور است/ سیر صعودی کووید۱۹ در روزهای آتی
محمد مهران امینی فرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به این که آمار بیماران مبتلا به کرونا تاکنون ۴۲نفر می باشد، بیان کرد: تعداد کل افراد غربالگری مشکوک سرپایی و ویزیت شده ۳۲۰۰ می باشند که ۳۳۰نفر بستری شدند و تحت مراقبت قرار گرفتند.
وی افزود: آمار قطعی مبتلایان به کرونا فراتر از آمار ذکر شده می باشد که این بیماری در برخی افراد به صورت ناقل و غیر قابل پیش بینی می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: نمونه برداری سرپایی بیماران مشکوک به کرونا در حال انجام می باشد، در شرایط کلی روند این بیماری رو به صعود است.
وی با اشاره به این که کرونا، ویروس غافلگیری می باشد، اضافه کرد: با توجه به این که در منطقه بلوچستان موضوعاتی نظیر سطح بهداشتی، فرهنگ ارتباطات و رفتار بهداشتی شرایط شکنندگی این بیماری را دشوارتر می کند.
امینی فرد تصریح کرد: با وجود بیماری کرونا تمامی شهروندان باید تمام اصول و نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ این ویروس منتظر خستگی عموم است که تنها راه مقابله با آن سبک زندگی، تغییر سلامت محور می باشد یعنی تعداد شست و شو دست ها در طول شبانه روز افزایش یابد و فاصله اجتماعی ایمن در ارتباطات رعایت شود.
وی عنوان کرد: باتوجه به سطح پایین بهداشت عمومی جامعه، روند روبه رشد افراد مبتلا به کرونا و مشکوک طی روزهای اخیر نگران کننده است و در صورت عدم رعایت هشدارها و توصیه های بهداشتی شاهد افزایش غیرقابل پیش بینی آمار مبتلایان و موارد فوتی خواهیم بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: با برگزاری تجمعات خانوادگی، مذهبی و مراسمات جشن عروسی و ترددهای غیر ضروری برخی از شهروندان در داخل و خارج حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر باید منتظر وضعیت بسیار خطرناک و غیرقابل پیش بینی بیماری کرونا در این شهرستان باشیم.
وی خاطر نشان کرد: توصیه ما در زمینه مقابله با بیماری کرونا، علاوه بر رعایت هشدارهای بهداشتی، درخانه ماندن و درصورت حضور اضطراری در اماکن پرازدحام رعایت حفاظت فردی و فاصله فیزیکی است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425068
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *