معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل؛

راه های تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر ویروس کرونا ساده است/روزه داری مشکلی برای مردم ایجاد نمی کند

4 ارديبهشت 1399 ساعت 7:53

جواد اکبری زادهمعاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با رعایت نکات تغذیه ایی در مقابل بیماری کورونا سیستم ایمنی بدن را می توان تقویت کرد.


به گزارش پهره؛ جواد اکبری زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت : رعایت دو اصل تعادل و تنوع در مصرف مواد غذایی بر تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلاء به بیماری های تنفسی و COVID -۱۹ نقش موثری دارد .
 
وی افزود: عملکرد سیستم ایمنی بدن به عواملی مختلفی نظیر ژنتیک، محیط زندگی، سبک زندگی، تغذیه سالم و همچنین تعامل بین این عوامل بستگی دارد.
 
اکبری زاده ادامه داد: تغذیه به عنوان یک عامل قابل تغییر و اصلاح نقش مهمی بر تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی دارد.
 
وی گفت : سیستم ایمنی، مانند دیگر سیستم های بدن، برای عملکرد صحیح، به مواد مغذی کافی نیاز دارد. امروزه اثبات شده وضعیت تغذیه ای افراد با ایمنی و مقاومت افراد در برابر عفونت کاملا مرتبط است.
 
وی افزود: باید در برنامه غذایی روزانه دو اصل تعادل و تنوع رعایت گردد، تعادل به معنی مصرف مقادیر كافي از مواد مورد نياز براي حفظ سلامت بدن است و تنوع يعني مصرف انواع مختلف مواد غذايي كه در ۶ گروه اصلي غذايي ( نان و غلات، سبزی ها، میوه ها، شیر و فرآورده های آن، گوشت و تخم مرغ و حبوبات و مغز دانه ها) قرار دارند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل بیان داشت: مواد مغذي در هر گروه غذایی، داراي ارزش غذايي تقريبا" يكسان هستند و مي توان از يكي به جاي ديگري استفاده كرد. به عنوان مثال می توان از ماست به جای شیر و از حبوبات و تخم مرغ به جای گوشت استفاده کرد.
 
دکتر اکبری زاده اضافه کرد: توجه داشته باشید چه در شرایط عادی و چه در شرایط اضطرار لازم است تعادل و تنوع در مصرف کلیه مواد غذایی رعایت شود. دریافت کلیه ویتامین های مورد نیاز بدن برای افزایش سطح ایمنی و مقابله با بیماری و بهبودی از طریق منابع غذایی آن تامین شود و منابع غذایی حاوی ویتامین ها و املاح هیچ گونه ارجحیتی بر یکدیگر ندارند.
 
وی خاطر نشان کرد: بزرگنمایی اثرات مفید بعضی سبزیجات, ادویه جات و سایر مواد غذایی و مصرف بی رویه آنها می تواند پیامدهای نامطلوبی بر متابولیسم بدن و تداخل در جذب و تاثیر داروها و مکمل های تجویز شده داشته باشد.
 
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 425094

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425094/راه-های-تقویت-سیستم-ایمنی-بدن-برابر-ویروس-کرونا-ساده-روزه-داری-مشکلی-مردم-ایجاد-نمی-کند

پهره
  https://www.pahreh.ir