پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۹:۴۶
۰
یک کارشناس سیاسی:

پرتاب ماهواره نور دستاوردی بزرگ برای ایران است/ دشمن از قدرت بالای بازدارندگی ایران هراس دارد

ضیاء خزایی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران به فضا توسط سپاه پاسداران، گفت: این امر نشان دهنده افزایش میزان قدرت نظامی و موشکی کشور ایران است.
پرتاب ماهواره نور دستاوردی بزرگ برای ایران است/ دشمن از قدرت بالای بازدارندگی ایران هراس دارد
به گزارش پهره، صبح روز گذشته چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه جاری در حالی شاهکار اطلاعاتی سپاه مبنی بر" پرتاب موفقیت آمیز نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران به فضا" منجر به غافلگیری جهان غرب شد که این اقدام بازتاب زیادی در رسانه های بین المللی پیدا کرد.
 
  روزنامه انگلیسی دیلی استار در خبری نوشت: پرتاب نور۱ دستاوردی عظیم و تحولی جدید در زمینه فضا برای ایران اسلامی است.
 
شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق نیز با بازتاب این موفقیت بزرگ گزارش داد که با قرار گرفتن این ماهواره نظامی ایران بر روی مدار زمین، این کشور به موفقیت بزرگی دست یافت که نشاندهنده توانایی این کشور در زمینه موشکی است.
 
روزنامه الخلیج بحرین هم با اشاره به این موفقیت جمهوری اسلامی ایران در ساخت موشک های ماهواره بر، اضافه کرد: کارشناسان نظامی غربی ارزیابی می کنند که توانایی نظامی ایران فراتر از پیش بینی های آنان است.
 
شبکه خبری المنار لبنان با اعلام این خبر، قرار گرفتن ماهواره نور ۱ توسط موشک ماهواره بر قاصد را موفقیتی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران در صنایع فضایی بیان کرد.
 
دشمن از قدرت بالای بازدارندگی ایران هراس دارد

 
ضیاء خزایی، یکی از کارشناسان سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: یکی از دلایل پرتاب ماهواره به فضا کاربرد نظامی می باشد و این امر نشان دهنده افزایش میزان قدرت نظامی و موشکی یک کشور است.
 
وی افزود: اگر در دنیا امروزی کشوری از نظر نظامی ضعیف باشد حتما توسط سایر کشورها مورد حمله و تهاجم قرار می گیرد.
 
این کارشناس سیاسی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره به فضا توسط سپاه؛ ادامه داد: این دستاورد تاثیر بسزایی در افزایش قدرت ایران در سطح بین المللی دارد.
 
وی تصریح کرد: آمادگی نظامی برای ایران اسلامی همیشه لازم است و می تواند نقش بسیار مهم بازدارندگی در منطقه را داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: ساخت و پرتاپ ماهواره به فضا کار ساده ای نیست و انجام این کار تکنولوژی پیشرفته و نیروهای متخصص را می طلبد که تا امروز نیروهای سپاه توانستند در انجام این چنین فعالیت هایی موفقیت آمیز عمل کنند.
 
خزایی با اشاره به این که کشوری که می خواهد به عنوان قدرت بین المللی در منطقه مطرح شود باید دارای توانمندی نظامی باشد؛ تصریح کرد: پرتاپ ماهواره به فضا توسط نیروهای سپاه می تواند قدرت منطقه ای ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشد و این امر تسلط کامل کشور ما بر مدار زمین را نشان می دهد  که هر روز این میزان قدرت جهانی در حال افزایش می یابد.
 
وی خاطر نشان کرد: طبق نظر محققان؛ اگر هر کشوری در پردازش اطلاعات جدید بتواند به موقع تصمیم گیری و عمل کند در واقع دارای قدرت می باشد.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: اگر کشوری در راستا اطلاعات نظامی و دفاعی؛ اقتصادی در سطح منطقه و بین المللی دارای ضعف باشد توسط دشمنانش  متحمل به ضربه می شود.
 
وی تصریح کرد: کشور ما دارای دشمنان منطقه ای و جهانی می باشد و از زمانی که توانسته قدرت خود را به دشمنان نشان دهد؛ دیگر آنان مدعی خاک ایران نیستند‌ و اکنون سکوت کرده اند.
 
به گفته این کارشناس سیاسی؛ از نظر عقلی، منطقی و تامین منافع ملی ضرورت دارد کشور  ایران همیشه آمادگی دفاعی و نظامی لازم را در برابر دشمنان داشته باشد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425102
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *