دوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱
۰
تاثیر پس لرزه های کرونا بر دانش آموزان در خانه؛

اینستاگرام در نبود مدارس تربیت نوجوانان را به چالش می کشد/ وقتی فحش و ناسزا جای محتوای آموزشی را می گیرد

اینستاگرام به طوری قانون گذاری شده است که تصاویر توهین، تمسخر و یا مستهجن را به راحتی می توان در آن بازنشر داد و هیچ محدودیتی برای آن اعمال نشده و این موضوع زنگ خطری برای دانش آموزان در خانه و به دور از سیستم آموزشی کشور است.
اینستاگرام در نبود مدارس تربیت نوجوانان را به چالش می کشد/ وقتی فحش و ناسزا جای محتوای آموزشی را می گیرد
به گزارش پهره؛ به نقل از پایگاه خبری اوشیدا ؛ این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تعطیلی مدارس بسیاری از دانش آموزان وقت خود را در بستر فضای مجازی می گذرانند.
 
اینستاگرام را می توان بعد از مسدود شدن تلگرام محبوب ترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان دانست که امروز بر روی تلفن های هوشمند همه افراد نصب است و محدودیت سنی نیز در آن دیده نمی شود.
 
اینستاگرام به طوری قانون گذاری شده است که تصاویر توهین، تمسخر و یا مستهجن را به راحتی می توان در آن بازنشر داد و هیچ محدودیتی برای آن اعمال نشده است.
 
اما از طرفی قوانین ضد ایرانی این برنامه در سال گذشته باعث شد تا اکانت هزاران ایرانی و غیر ایرانی به دلیل انتشار تصاویر شهید محبوب امت اسلامی سردار قاسلم سلیمانی مسدود شود.
 
اما بسیاری از خانواده های ایرانی با توجه به در خانه ماندن فرزندان نوجوان خود این روزها با دردسر عجیبی با این شبکه اجتماعی رو به رو شده اند.
 
ساخت کلیپ های بد آموزی و غیر اخلاقی در این شبکه اجتماعی باعث شده است تا خانواده ها در نبود فضای آموزشی و مدارس نگران تربیت فرزندان خود در اینستاگرام باشند.
 
جدا از کسانی که برای ایجاد کسب اطلاعات بیشتر افراد اقدام به ساخت کلیپ و محتوا می کنند اما پیج هایی نیز در این میان هستند که با صدا گذاری بر روی کلیپ های معروف ، انواع ناسزا ها را به زبان می آورند.
 
ایجاد برخی از پیج های به ظاهر سیستانی در اینستاگرام، که اقدام به صداگذاری کلیپ می کنند و در آن به زبان محلی بدترین الفاظ را به زبان می آورند.
 
دشنام هایی که هیچ جایگاهی در فرهنگ ایرانی و سیستانی نداشته است و این روزها خانواده ها را نگران کرده تا فرزندان آنها با توجه به محتوای این گونه پیج ها روند تربیتی آنها با مشکل رو به رو شود.
 
کد مطلب: 425114
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *