شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۲۹
۰
معلم نمونه بلوچ عنوان کرد؛

محرومیت های سیستان و بلوچستان زجر آور است/ آموزش مطلوب، عزم همگانی می طلبد

احسان رئیسی نیا گفت: تشکیل کمیته های استعدادیابی آموزش و پرورش در راستا شناسایی دانش آموزان مستعد تحصیل در مناطق محروم جهت حمایت مالی و پشتیبانی امری ضروری است.
محرومیت های سیستان و بلوچستان زجر آور است/ آموزش مطلوب، عزم همگانی می طلبد
احسان رئیسی نیا، یک معلم نمونه در شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: بنده در سال ۸۶ در دانشگاه تربیت معلم آیت الله طالقانی استان قم در رشته علوم تربیتی قبول شدم و در آن جا مقطع کاردانی را گذراندم. در سال ۹۳ مقطع کارشناسی را در پردیس شهید مطهری زاهدان به اتمام رساندم.


وی افزود: در سال ۹۵ در رشته تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش کارشناسی ارشد را در استان کرمان گذراندم.


رئیسی نیا ادامه داد: به نظر خودم یکی از دلایلی که باعث شد بنده به عنوان معلم و مدیر نمونه در استان سیستان و بلوچستان معرفی شوم این بود که شغلم را با عشق، احساس تعهد پذیرفتم و با تمام وجود خود را موظف به خدمت کردم.


وی اضافه کرد: به نظر من شغل معلمی محدود به زمان و مکان نیست. در طول خدمت تجربیات فراوانی از سایر معلمین در مدارس شهرستان ایرانشهر کسب کردم و این انتقال تجربه یکی از دلایل موفقیت بنده در عرصه معلمی بوده است‌.


این معلم نمونه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: زحماتی که معلمین در زمینه آموزش دانش آموزان می کشند در حقیقت به زبان ساده قابل بیان نیست و هر معلم باید این را بداند که وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد.


وی تصریح کرد: عملکرد بنده در طول سه سال توسط کار گروه ستاد معلمین شهرستان و استان سنجیده شد که امسال هم من را به عنوان مدیر نمونه در ایرانشهر معرفی کردند که هم اکنون به عنوان مدیر نمونه استانی انتخاب شده ام.


احسان رئیسی نیا با اشاره به سخن شهید مطهری که معلمی شغل نیست هنر و عشق است؛ گفت: این جمله در وجود من نقش بسته و ملکه ذهنم شده است؛ در حقیقت معلمین باید سعی کنند جاذبه هایشان نسبت به دافعه هایشان در مدارس بیشتر باشد تا با انجام این امر بتوانند الگوهای موفقی را طراحی و اجرا کنند.


وی با بیان این که در مدارس حاشیه شهر و روستاها مشغول به خدمت در عرصه معلمی می باشم؛ عنوان کرد: یکی از تلاش های من این بوده است که در وهله اول هرکدام از اولیا، مربیان و دانش آموزان جایگاه خود را به خوبی بشناسند و با تعامل هدف اصلی را در آموزش دنبال کنند.


این معلم نمونه تصریح کرد: جلسه مربیان و اولیا باید همیشه پررنگ و با ارزش برگزار شود و مدرسه ای که من در آن مشغول به خدمت بوده ام، حضور بیش ترین تعداد والدین را در جلسات دارا بوده است.


وی خاطر نشان کرد: در مدرسه ای که بنده به عنوان مدیر و معلم نمونه انتخاب شدم در طول سه سال اخیر تعداد ۴۰ نفر از دانش اموزان توانستند موفق به کسب رتبه برتر در رشته های قرآنی شوند.


به گفته رئیسی نیا سیستان و بلوچستان استان محرومی است و همیشه این محرومیت برای ما زجر آور بوده است و یکی از آرزوهای قلبی من رخت بستن بسیاری مشکلات از این منطقه می باشد.


وی گفت: با توجه به این که ایرانشهر دارای محرومیت های فراوانی است و بنده به عنوان یک فرهنگی پذیرا این مسئله شدم اما نباید حداقل قشر فرهنگی در برابر سختی ها ساکت و ساکن بمانند باید در رفع محرومیت و گرفتن حق تلاش کنند و خود را نباید در این اندیشه اشتباه که با وجود این همه مشکلات نمی توان به موفقیت رسید غرق کنند.


این فرهنگی نمونه با بیان این که خواستن توانستن است؛ بیان کرد: اگر با معلمین و دانش آموزان با این نگرش و تفکر قدم در عرصه آموزش بگذارند حتما می توانند در حل بسیاری از مشکلات ایرانشهر تاثیر به سزایی داشته باشند.


رئیسی نیا با تاکید بر این که یکی از وظایف مهم معلمین شکوفا کردن استعدادهای دانش آموزان است؛ گفت: برای رسیدن به یک عملکرد خوب در زمینه آموزش عزم همگانی لازم است. برای تحقق این هدف باید کمیته های استعدادیابی تشکیل شود و با مراجعه به تک تک مدارس سیستان و بلوچستان خصوصا روستاها و حاشیه شهر دانش آموزان مستعد تحصیل را شناسایی و آن ها را به خیرین و توانمندان معرفی کنند تا با این کار آنان مورد حمایت و پشتیبانی تحصیلی قرار بگیرند که با انجام این کار می توان افرادی متخصص، متعهد تربیت کرد و به اجتماع تحویل داد.


انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425133
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *