چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲
۰
نه چرخ کارخانه آرد می چرخد نه چرخ زندگی کارگران؛

‏میلیاردها ریال سرمایه رها شده "سیستان"در انتظار حمایت دولت/ سازمان غله سنگ اندازی نکند

حسین آزاده، مدیر عامل واحد تولیدی آرد سیستان گفت: احیای مجدد کارخانه آرد سیستان منجر به اشتغال 200 نفر و سود 4 میلیارد تومانی دولت می شود.
‏میلیاردها ریال سرمایه رها شده "سیستان"در انتظار حمایت دولت/ سازمان غله سنگ اندازی نکند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، کارخانه آرد نیمروز تنها واحد تولیدی آرد در منطقه سیستان می‌باشد که در سال ۷۶ با ظرفیت تولید سالیانه ۴۶ هزار تن گندم کار خود را آغاز و پس از گذشت ۱۰ سال فعالیت چرخه تولید آن به علت کسری گندم متوقف شد.
 
به گفته شهروندان سیستانی هر از چندگاهی این کارخانه فعال و مایه امیدواری تمام ساکنین منطقه می شود از این حیث که هم گندم تولیدی شهرستان را استفاده کرده و هم اشتغالزایی برای جوانان شان دارد اما متاسفانه پس از چندماه فعالیت به هر دلیلی مجددا چوب لای چرخ کارخانه رفته و باعث تعطیلی و بیکاری کارگران می شود.
 
کارخانه آرد سیستان تنها کارخانه تولیدی و صنعتی در شهرستان نیمروز است که با هدف ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار منطقه توسط سازمان توسعه و گسترش وقت از محل اعتبارات دولتی احداث و راه اندازی شد، اما پس از مدتی با واگذاری آن به بخش خصوصی در سال 84 تعطیل و نان بسیاری از افراد را به قول معروف آجر کرد.
 
احیای مجدد کارخانه آرد سیستان نیازمند موافقت سازمان غله است
 
حسین آزاده، مدیر عامل واحد تولیدی آرد سیستان در تماس تلفنی با خبرنگار عصرهامون گفت: احیای مجدد این کارخانه نیازمند موافقت سازمان غله است.
 
وی علت تعطیلی کارخانه را عدم پرداخت اقساط و بدهی ها عنوان کرد و افزود: از آنجایی که ماهانه باید اقساط پرداخت می شد و کارخانه تولید نداشت با تعطیلی مواجه شد، جلسه ای در استانداری نیز گرفته شد تا کارخانه راه اندازی شود اما همچنان محقق نشد و منتظر موافقت سازمان غله هستیم.
 
آزاده بیان کرد: فعال سازی این کارخانه منجر به اشتغالزایی برای 200 نفر ازا فراد جویای کار می شود.
 
وی ادامه داد: کارخانه آرد سیستان تاثیر بسزایی در رونق تولید و بازار آرد منطقه دارد. اکنون به دلیل تعطیلی این کارخانه، گندم کشاورزان سیستان با هزینه های زیاد به زاهدان حمل و پس از آرد شدن دوباره به این منطقه برگشت می شود که در صورت راه اندازی مجدد کارخانه علاوه بر کاهش هزینه ها، زمینه اشتغال شمار زیادی از مردم منطقه فراهم خواهد شد و  ماهانه بیش از ۴ میلیارد تومان در هزینه حمل به نفع دولت می‌شود.
 
تنها کارخانه آرد حوزه سیستان به زودی مجددا راه اندازی می شود
 
در تماسی که خبرنگار عصرهامون با محمدعلی قهرمانی، فرماندار شهرستان نیمروز داشت، وی افزود: با همکاری استانداری استان به دنبال رفع مشکلات کارخانه و راه اندازی مجدد آن هستیم تا سهمیه گندم نیز به آن اختصاص پیدا کند.
 
وی بیان کرد: موانعی برای راه اندازی این کارخانه وجود داشته و دارد که به طور جد در حال رفع آنها هستیم و به زودی مجدد راه اندازی می شود.
فرماندار نیمروز ادامه داد: هم اکنون آرد مورد نیاز این منطقه از زاهدان وارد می شود.
 
وی خاطر نشان کرد: این واحد، تنها کارخانه آرد در حوزه سیستان است که با راه اندازی مجدد آن دیگر نیاز نیست خبازی های پنج شهر این منطقه و مردم محلی که نان را خودشان آماده می کنند، نگران تامین آرد برای پخت نان باشند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *