شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۷:۲۱
۰
صحنه ای ماندگار از نوع دوستی مردم جنوب شرق؛

موج خروشان همدلی در پایتخت وحدت/ 11 هزار بسته کمک مومنانه توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع شد

این روزها موج مواسات، همدلی و نوع دوستی به عنوان یکی از زیباترین ویژگی‌های زندگی اجتماعی مسلمانان و در عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب در جای جای ایران اسلامی به ویژه پایتخت وحدت خروشان است.
موج خروشان همدلی در پایتخت وحدت/ 11 هزار بسته کمک مومنانه توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع شد
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، این روزها به یمن برگزاری رزمایش کمک مومنانه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، مشارکت اجتماعی و به عبارتی همدلی و همراهی در میان مردم ایران زمین و به تبع آن در سیستان و بلوچستان موج می زند.
 
همه به پاخواسته اند تا حماسه ای دیگر از همدلی و وحدت ایرانیان را به رخ جهانیان بکشند، از گروه های مردمی گرفته تا دستگاه های اجرایی همه حول یک محور برای حمایت از نیازمندان در این روزهای سخت کرونایی و ماه ضیافت الهی در حال ایفای نقشی ماندگار هستند.
 
در این میان هلال احمر نیز مثل همیشه که در صحنه های نوع دوستی حضور پر رنگی دارد، با تمام توان پای کار آمده است تا در روزهای اوج فداکاری ملت ایران اسلامی برای حمایت از نیازمندان نقش آفرینی کند.
 
به همین منظور و با توجه به فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در خصوص اقدامات این دستگاه در راستای رزمایش کمک مومنانه و روزهای کرونایی گفت و گویی انجام شده است که تقدیم مخاطبان می شود.
 
شکل گیری عزمی ملی
 
رسول راشکی به خبرنگار ما گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر جمع آوری کمک های مومنانه به نیازمندان و متاثرین بیماری کرونا عزمی ملی در کشور صورت گرفت و جمعیت هلال احمر بنا به وظیفه انسانی به محض ورود این ویروس طرح غربالگری را در مبادی ورودی و خروجی شهرها آغاز کرد.
 
وی ادامه داد: همچنین هزار واحد خون سالم  توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در سیستان و بلوچستان اهدا شد.
 
این مقام مسئول با بیان این که جمعیت هلال احمر سازمانی مردم نهاد و خیریه است تا در صورت لزوم به کمک نیازمندان برسد، اذعان کرد: در این خصوص با همکاری فروشگاه زنجیره ای رفاه 4 هزار سبد معیشتی و  بهداشتی برای افراد کم برخوردار و نیازمند و 7 هزار سبد بهداشتی و حفاظتی برای بیماران خاص و صعب العلاج تهیه شد.
 
راشکی با اشاره به توزیع این بسته ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی زابل، زاهدان و ایرانشهر با حفظ کرامت انسانی بین جامعه هدف، بیان کرد: ارزش ریالی سبدهای معیشتی و بهداشتی 480 ملیون ریال است که با همکاری حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر و فروشگاه زنجیره ای رفاه تامین شده است.
 
 
 
توزیع حدود 4 هزار بسته بهداشتی
 
وی در خصوص اقدام های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در روزهای کرونایی نیز گفت: در پی برگزاری 11 جلسه توسط دبیرخانه کرونا، 3 هزار و 984 بسته بهداشتی و 9 هزار و 607 بسته غذایی توسط هلال احمر در سیستان و بلوچستان توزیع شد.
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انجام 490 پست بازرسی سلامت، تب سنجی 444 هزار و 790 نفر، شناسایی 552 نفر مشکوک به کرونا و ارجاع 189 نفر به مراکز درمانی از دیگر اقدام هایی است که از ابتدای شیوع کرونا توسط هلال احمر سیستان و بلوچستان صورت گرفت.
 
راشکی اضافه کرد: همچنین 4 هزار بسته حفاظت فردی ویژه بیماران خاص و 189 هزار و 253 ماسک نیز از سوی این نهاد توزیع و اطلاع رسانی سیار توسط 30 نیرو با 10 خودرو انجام شد.
 
وی گفت: گندزدایی 484 مکان عمومی، معابر، ادارات، پایانه های مسافربری، راه آهن و فرودگاه، توزیع هزار و 660 پتو نیز از دیگر فعالیت های انجام شده در این راستا است.
 
 
 
غربالگری بیش از 444 هزار نفر
 
این مقام مسئول بیان کرد: همچنین 444 هزار و 790 نفر در قالب 172 هزار و 91 خودرو از خدمات طرح غربالگری بهره مند شدند که 684 نفر از پرسنل و 2 هزار و 703 در این راستا خدمات لازم را ارائه دادند.
 
راشکی افزود: 619 خودروی آمبولانس و کمک دار سبک در این خصوص پای کار آمدند و 51 هزار و 422 بروشور آموزش و اطلاع رسانی کرونا و 152 فیلم، کلیپ و اینفوگراف آموزش و اطلاع رسانی کرونا در استان توزیع شد.
 
وی اضافه کرد: انجام یک میلیون و 721 هزار و 496 بازدید از فضای مجازی در خصوص آموزش و اطلاع رسانی کرونا، برگزاری هزار و 379 دوره غیر حضوری و 2 هزار و 21 دوره حضوری و ارائه 274 هزار و 252 نکته آموزشی در ایستگاه های غربالگری از دیگر خدماتی است که در پی شیوع کرونا توسط جمعیت هلال احمر استان ارائه شد.
 
 
 
خدمات رسانی به 2724 خانواده آسیب دیده از سیل
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اقدام های این دستگاه در پی بارندگی در سال 99 نیز بیان کرد: با توجه به بارندگی فروردین ماه ۹۹ نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر به 2 هزار و 724 نفر  آسیب دیده در سیلاب امدادرسانی کردند.
 
راشکی افزود: ۱۹۲ خانوار سیل زده به تعداد ۹۳۷  نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند و ۱۹۴  چادر امدادی، ۴۳۲ تخته موکت، ۸۹۵  تخته پتو و ۸۳۰ کیلوگرم نایلون در بین آسیب دیدگان توزیع شد.
 
وی گفت : ۴۰۰ کیلو گرم برنج، ۶۸۹ کیلوگرم حبوبات و ۶۰۲ بسته غذایی و اقلام ضروری دیگر از قبیل  قند، شکر، چای و روغن نیز  در بین آسیب دیدگان توزیع شد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: ۸۱  روستا و ۱۱ شهرستان‌  ایرانشهر، نیکشهر، فنوج، خاش، چابهار، کنارک، سرباز، زابل، هامون، دلگان و سراوان درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند که توسط  ۱۱۳  تیم عملیاتی و ۶۵ خودروی امدادی و  عملیاتی خدمات لازم به مردم این مناطق ارائه شد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425177
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *