چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۰۴
۰
کارشناس فضای مجازی سیستان و بلوچستان عنوان کرد؛

هشدار افزایش اعتیاد اینترنتی دانش آموزان در دوران کرونا/ عدم وجود سواد رسانه ای عامل ولنگاری در فضای مجازی است

سلیمان غمشادزهی گفت: با توجه به نفوذ فضای مجازی در بین دانش آموزان و کودکان پس از شیوع کرونا و لزوم استفاده از شبکه شاد، سواد رسانه ای باید از دوران ابتدایی به بچه ها اموزش داده شود تا آسیب های فضای مجازی در دانش آموزان کاهش یابد.
هشدار افزایش اعتیاد اینترنتی دانش آموزان در دوران کرونا/ عدم وجود سواد رسانه ای عامل ولنگاری در فضای مجازی است
به گزارش پهره؛ سلیمان غمشادزهی کارشناس فضای مجازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد:  این روزها به دنبال شیوع کرونا و آموزش از راه دور و آنلاین، استفاده از اینترنت و فضای مجازی در بین سوی دانش‌آموزان افزایش یافته که این امر علاوه بر آسیب‌های جسمانی می‌تواند آسیب‌های روانی نیز در پی داشته باشد که اعتیاد اینترنتی یکی از آسیب‌های روانی این امر است.
 
وی افزود: دانش آموزان باید بیاموزند هر محتوایی را در فضای مجازی تماشا نکنند و یا هر خبرو شایعه ای در فضای مجازی برای افراد دیگرارسال نکنند و صحت و سقم خبر را از منابع معتبر پیگیری کنند و به راحتی مطالب مختلف موجود در فضای مجازی را باور و منتشر نکنند.
 
وی خاطرنشان کرد: سواد رسانه ای اکنون در کتب دوران دبیرستان در حال تدریس است اما با توجه به نفوذ فضای مجازی در بین دانش آموزان و کودکان پس از شیوع کرونا و لزوم استفاده از شبکه شاد، سواد رسانه ای باید از دوران ابتدایی و متوسطه اول به بچه ها اموزش داده شود تا آسیب های فضای مجازی در دانش آموزان کاهش یابد.
 
کارشناس فضای مجازی سیستان و بلوچستان گفت: صدا و سیما نقش مهمی در رفع ابهامات مردم درباره اخبار منتشر شده در فضای مجازی دارد و رسانه ملی باید خلا موجود در عدم آموزش لازم درباره فضای مجازی وعدم مدیریت محتوا در این بستر را جبران کند.
 
غمشادزهی تاکید کرد: والدین نقش مهمی در استفاده درست از فضای مجازی توسط دانش آموزان دارند وقتی بچه ها در فضای مجازی هستند والدین باید در کنارشان باشند و اجازه ندهند پس از اتمام کار در شبکه شاد ؛ دانش آموز به سراغ سایر محتواهای نامناسب در فضای مجازی رفته و چندین ساعت را در این فضا سپری کند، نرم افزارهای محدودسازی دسترسی کودکان می تواند به این موضوع کمک کند.
 
این کارشناس فضای مجازی اذعان کرد: متاسفانه انواع محتوا در بستر اینستاگرام وجود دارد و حتی فیلترینگ هم تا زمانی که سوادرسانه ای لازم به وجود نیامده موثر نخواهد بودمصرف فضای مجازی درکشور ما مدیریت نشده و ولنگاری در استفاده از فضای مجازی به دلیل عدم وجود سواد رسانه ای مشهود است.
 
وی ادامه داد: اعتیاد به فضای مجازی در بین مردم ایران بسیار زیاد شده و فرد چندین ساعت را در این بستر سپری می کند و به نوعی تمام اوقات فراغت خود را در فضای مجازی می گذراند فضای مجازی زندگی حقیقی را تحت الشعاع قرار داده است، در حالیکه فرد باید براساس میزان نیاز استفاده از این فضا را مدیریت کند.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 425224
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *