در نشست خبری سوم خرداد مطرح شد؛

فتح خرمشهر مصداق نصرت الهی در قرآن کریم است/ترویج گفتمان مقاومت در فضای مجازی از برنامه‌های سوم خرداد

2 خرداد 1399 ساعت 9:20

سردار محمد ناظری،جانشین فرمانده سپاه سلمان گفت:سوم خرداد سال 61 در واقع تجلی وعده نصرت الهی بر مومنان و صالحان بوده و است.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، سردار محمد ناظری در نشست خبری گرامیداشت سوم خرداد و روز قدس که ظهر امروز در مهمانسرای سپاه سلمان استان برگزار شد، افزود: 72 سال از زمان اشغال قبله اول مسلمانان زمان می گذرد وسالهاست بنا به فرموده امام راحل و تاکیدات بعدی رهبر معظم انقلاب در این ایام معمولا علاوه بر مردم ایران انقلاب اسلامی، بسیاری از ملت های مختلف جهان به میدان آمده و حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام می کنند.
 
وی بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسمات گرامیداشت امسال با رنگ و بویی متفاوت تر انجام می شود شاید نتوان در میدان حاضر شد اما از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی استفاده می شود.
 
جانشین فرمانده سپاه سلمان استان ادامه داد: سوم خرداد سال 61 در واقع تجلی وعده نصرت الهی بر مومنان و صالحان بوده و است.
 
وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: اگر تاملی بر این موضوع داشته باشیم در می یابیم که سوم خرداد حماسه شگرف مقاومت و پیروزی سروقامتانی است که از شرقی ترین نقطه کشور  در جنوب و جنوب غرب کشور حضور یافته و با وحدت و همدلی که بین همه آحاد مردم و نیروهای مسلح ایجاد شد و با پشتیبانی مردم واز خودگذشتگی رزمندگان اسلام، این واقعه عظیم که به قول حضرت امام راحل معجزه بود رقم می خورد و خرمشهر آزاد شد.
 
ناظری ادامه داد:  در پی پیروزی این عملیات بزرگ امروز کشور اسلامی ایران به زعامت و رهبری ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای توانسته در پهنه مقابله و هجمه استکباری جهانی و ایادی آن و تکفیری ها طی سال های اخیر حضور مقتدرانه ای در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و نظامی داشته باشد و حرفی برای گفتن دارد که پرتاب ماهواره بر "نور" یکی از صدها دستاورد نظام جمهوری اسلامی است.
 
این مقام مسئول افزود: در سوم خرداد سال ۶۱ خرمشهر پاره تن میهن اسلامی با آن رشادت هایی رزمندگان اسلان مجدد به میهن برگشت؛ خرمشهری که 35 روز مردم آن با دستان خالی توانستند با توجه به همه کارشکنی هایی که دولت وقت و فرماندهی کل قوا در آن زمان بنی صدر واطرافیانش انجام دادند مقاومت کند تا اینکه به دلیل همین عدم هماهنگی‌ها و دولتی که تز هخامنشیان و ساسانیان را پیدا می کردند که زمین بدهید زمان بگیرید متاسفانه خرمشهر از کشور ما جدا و در اشغال عراقی ها قرار گرفت؛ و سپس در سوم خرداد ۶۱ بعد از 19 ماه اسارت و 576 روز اشغال عراقی ها در ساعت 2 عصر آزاد شد.
 
وی بیان کرد: در این عملیات حدود 36 هزار نفر رژیم بعث عراق در خرمشهر نیرو بکارگیری کرده بود که با کمک و عنایت خدا و جانفشانی نیروهای مسلح خرمشهر آزاد شد و در این عملیات بیش از 16 هزار نفر از عراقی ها کشته و 19 هزار اسیر شدند، همچنین بیش از 2 هزار و 850 دستگاه تانک، 53 فروند هواپیما و 200 دستگاه خودروی سبک و سنگین منهدم و یا به غنیمت گرفت شد.
 
جانشین فرمانده سپاه سلمان استان گفت: این عملیات از دو جهت در آن زمان حائز اهمیت بود اول اینکه با این پیروزی جنگ وارد مرحله جدید شد و رزمندگان با اعتماد به نفسی که پیدا کرده بودند عملیات های مختلفی را پشت سر گذاشتند  و سرنوشت جنگ عوض شد، دوم اینکه باعث شد آمریکا و ایادی آن که از صدام حمایت همه جانبه می کردند با این فکر که کار صدام تمام است و رژیم عراق از موضع تهاجمی به دفاعی در آمد به فکر نجات صدام افتادند که حضرت امام راحل با توجه به شناختی که داشتند گفتند تا متجاوز مشخص و غرامت های جنگی مشخص نشود این جنگ ادامه می یابد که در نهایت با توجه به استیصال رژیم بعث عراق در بعد نظامی و رشادت رزمندگان اسلام جنگ متوقف شد.
 
ناظری در ادامه سخنان خود به تشریح برگزاری مراسمات این ایام پرداخت و گفت: شعار امسال روز سوم خرداد «ما قوی هستیم» است که باید در تمام فعالیت‌های این شعار تاکید شود، همچنین حدود 25 عنوان برنامه در این مدت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهره گرفتن از ظرفیت رسانه‌ای و مجازی اجرا  خواهد شد.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 425254

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425254/فتح-خرمشهر-مصداق-نصرت-الهی-قرآن-کریم-ترویج-گفتمان-مقاومت-فضای-مجازی-برنامه-های-سوم-خرداد

پهره
  https://www.pahreh.ir