دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ ۱۷:۴۶
۰
​یک کارشناس اجتماعی:

ورود فرزندان به چرخه جرم نتیجه ضعف کنترل اجتماعی است

غلامرضا باغ شیرین گفت: اگر فرزندان خانواده تحت تاثیر جرم پدر یا مادر قرار گیرند و نظارت و کنترل اجتماعی بر دیگر اعضای خانواده کم باشد بچه ها را به چرخه جرم وارد می کند و بازتولید جرم ایجاد می شود و نسل آینده میراث دار جرم والدین خواهد بود.
ورود فرزندان به چرخه جرم نتیجه ضعف کنترل اجتماعی است
به گزارش پهره غلامرضا باغ شیرین، رئیس اداره پیشگیری‌های امنیتی انتظامی دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، گفت: دستگاه قضایی به شکل مستقیم زندان را مدیریت می کند که تعداد زندانیان به حداقل برسد، تعدیل مجازات و نظام بیمار داری و ... برای حمایت از زندانیان است.
 
وی بیان کرد: در مرکز مطالعات معاونت پیشگیری پنلی با عنوان راهبردهای حمایت از خانواده های زندانیان و محکومان وجود دارد، زیرا اگر زندانی فعل جرم انجام می دهد باید خودش مورد مجازات قرار گیرد نه خانواده اش.
 
باغ شیرین اضافه کرد: یکی از سیاست ها در زمینه مجازات های درجه 6 و هشت از یک روز تا دو سال، استفاده از راهبردهای جایگزین حبس و کاهش حضور زنان و مردان در زندان است، مگر این که فعل مجرمانه درجه مجازات بالایی داشته باشد.
 
این کارشناس اجتماعی ادامه داد: بنابراین در حمایت از خانواده زندانیان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، تقریبا همه زندانیان استان به جز افرادی که نتوانستند وثیقه لازم را تهیه کنند یا کسانی که فی نفسه برای جامعه خطرناک هستند و جرائم خاص امنیتی و سرقت های مقرون با آزار و مواردی از این قبیل را مرتکب شدند مرخصی گرفتند.
 
وی تصریح کرد: دوره های مراقبت بعد از خروج جنبه نظارتی و مددکاری دارد که حوزه مددکاری بازاجتماعی، کنترل و افزایش مهارت های اجتماعی را برای خانواده ها انجام می دهد، به علاوه در حوزه اشتغال بسته های مالی، تسهیلات و مواردی از این دست برای حمایت از زندانیان و خانواده های آنان در نظر گرفته شده است.
 
به گفته این مقام مسئول، نوع نگاه در جامعه نسبت به زندانیان و خانواده های آنان باید عوض شود، نگرش جامعه به مددجویان زندان همان نگاهی است که نسبت به مصرف کننده مواد مخدر پس از بهبود یافتن وجود دارد.
 
باغ شیرین گفت: استعلام و بی اعتمادی پیگیری فرآیندهای جذب زندانیان را پس از خروج با چالش مواجه می کند که در این حوزه هم اداره مشاوره و مددکاری زندان و اداره مراقبت های بعد از خروج کار کردند و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم دوره های مهاجر و کارگاه های علمی کاربردی و ... را برگزار کرده است.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425272
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *