يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۱۱
۰
​یک کارشناس خودرو مطرح کرد؛

طرح پیش فروش خودرو؛ مسابقه بخت آزمایی/ظلم بزرگ خودروسازان به مردمی که امید خودرو دار شدن دارند

حسن کریمی سنجری گفت: طرح پیش فروش خودرو به نوعی مسابقه بخت آزمایی است که به شخصه مخالف کلیت این طرح هستم.
طرح پیش فروش خودرو؛ مسابقه بخت آزمایی/ظلم بزرگ خودروسازان به مردمی که امید خودرو دار شدن دارند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، طی روزهای اخیر دو خودروسازی بزرگ کشور پیش‌فروش محصولات خود را آغاز کردند که البته این طرح با شروطی همراه بود که از جمله آن می توان به این موضوع که خریدار خودرو به هیچ عنوان حق فروش وکالتی خودرو را ندارد و خودروی فروخته شده قابل صلح نیست، اشاره کرد.
 
علاوه بر 10 شرط اعلام شده از سوی این شرکت ها برای ثبت نام در طرح فروش فوق العاده خودرو، شرط ارائه چک به نام فرد متقاضی نیز به شرایط اضافه شد.
 
طرحی که با اما و اگرهای زیادی همراه است و خیلی ها پیش فروش آن را قبل از قرعه کشی، اقدامی اشتباه اعلام و اظهار می کنند که می شد به جای آن طرح دیگری را پیاده کرد.
 
به اعتقاد آن ها، این دو شرکت بزرگ خودروساز قبل از قرعه کشی چند هزار میلیارد به بهانه ثبت نام اخذ می کنند و به واسطه آن سود به جیب می زنند.
 
در این میان خیلی از مردم به امید این که شاید قرعه خرید خودرو به نامشان بیفتد، با فروش طلا، دریافت وام و به طرق مختلف سعی می کنند در این طرح شرکت کنند اما این که سرانجام ماجرا چه می شود ذهن خیلی از هموطنان را به خود مشغول کرده و با نارضایتی عمومی همراه است.
 
به همین منظور با حسن کریمی سنجری، یکی از کارشناسان خودرو  گفت و گویی انجام شده است، وی به خبرنگار ما گفت: در واقع این طرح، یک اقدام غلط است، چراکه این شرکت های خودروساز ابتدا و قبل از قرعه کشی از مردم پول دریافت می کنند.
 
ایراد شرعی و اجتماعی
 
به گفته وی، این طرح یک جور مسابقه بخت آزمایی نیز است، در هر صورت شاید به نوعی می توان گفت که اشکال شرعی هم دارد، ولی اگر غیر این است، از نظر مباحث اجتماعی و اخلاقی کار خوب و قابل قبولی نیست.
 
این کارشناس تصریح کرد: ولی از طرفی اگر قرعه کشی به صورت پیش فروش نباشد، شاید همه مردم ایران متقاضی شوند و بخواهند در این طرح ثبت نام کنند.
 
کریمی اضافه کرد: اما در این طرح کسی که پول در دست دارد و اطمینان بیشتری می توان به وی داشت که بتواند خودرو بخرد، شانس بیشتری برای شرکت دارد.
 
وی گفت: البته باید روشی ارائه شود که انگیزه برای ثبت نام کاهش پیدا کند، این که مجانی باشد همه می خواهند ثبت نام کنند که بخت آزمایی است چراکه اگر قرعه به نامشان درآید می توانند خودرو با قیمت کارخانه خریداری کنند.
 
این کارشناس خودرو بیان کرد: در هر صورت مخالف اجرای این طرح و پروسه قرعه کشی هستم این که قبل قرعه کشی، کلی پول از مردم دریافت می شود، جای سوال دارد.
 
کریمی افزود: از طرفی حداقل 25 روز تا یک ماه این پول دست شرکت ها می ماند و شرکت ها هم ممکن است برای پس دادن آن تعلل کنند، پولی که مردم به زحمت آن را به دست آورند و اگر در این قرعه کشی برنده نشوند، شرایط برایشان سخت خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: شاید در این قرعه کشی رانت هم باشد که البته قطعا از طریق سیستم های نظارتی کنترل می شود، اما باید این احتمال ها را در نظر گرفت.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425283
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *