پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۲۲
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد:

پروژه تحریم شخصیت ها شکست خورده است/نیروی انتظامی و سپاه از دل همین مردم هستند

مجتبی میر، یکی از کارشناسان سیاسی سیستان وبلوچستان گفت: تحریم فرماندهان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای پروژه تحریم شخصیت های نظامی و غیرنظامی کشورمان بود که از مدت ها پیش شکست خورده است.
پروژه تحریم شخصیت ها شکست خورده است/نیروی انتظامی و سپاه از دل همین مردم هستند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، در فهرستی که وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرده، نام هفت نفر از جمله فرمانده ناجا و  ۶ نفر از دیگر مقامات ارشد نیروی انتظامی به لیست تحریم‌ها اضافه شده‌ است که این اقدام نشان دهنده استیصال ایالات متحده است.
 
تحریم شخصیت های نظامی و غیرنظامی جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت آمریکا اقدام جدیدی نیست و به تازگی هم نیروی انتظامی در لیست تحریم ها قرار گرفته است، در حالی که سربازان و فرماندهان ناجا حافظان امنیت و پایداری کشور هستند و از اقدامات خرابکارانه ایادی آمریکا در داخل کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران جلوگیری می کنند و تحریم آن ها نشان می دهد آمریکا توان مقابله با این نیروهای غیور را ندارد.
 
سیاست تحریم علیه ایران به آخر رسیده است
 
مجتبی میر، یکی از کارشناسان سیاسی سیستان وبلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: این برنامه از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد و حتی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در لیست تحریم ها قرار گرفت که این اقدام آمریکا در راستای جنگ روانی انجام شد، زیرا این کشور پس از شکست در عرصه نظامی، اقتصادی و به صورت خاص جنگ سخت وارد جنگ روانی شد که هیچ تاثیری جز از بعد روانی نخواهد داشت و ایالات متحده به این موضوع واقف است.
 
به گفته این کارشناس سیاسی، در تحریم ایران در شهریور ماه سال گذشته ترامپ در اقدامی مضحک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دوبار تحریم کرد و شبکه آمریکایی بلومبرگ بعد از این اقدام مضحک رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد سیاست تحریم علیه ایران به آخر رسیده است و آمریکا گزینه‌های دیگری برای اعمال تحریم بیشتر علیه جمهوری اسلامی در اختیار ندارد.
 
وی ادامه داد: هرچه جلوتر رفتیم مشخص شد آمریکا دیگر گزینه ای برای تحریم در اختیار ندارد و وارد تحریم شخصیت‌های نظامی و غیرنظامی ایران شد که تحریم وزیر امور خارجه با اعلام مذاکره در تناقض بود.
 
میر بیان کرد: شاید در تاریخ روابط بین الملل این گونه اقدامات و تحریم شخصیت ها بی سابقه باشد، زیرا ایالات متحده آمریکا بزرگترین تحریم ها را به صورت ناجوانمردانه علیه ایران وضع می کند، روال دولت آمریکا و شخص ترامپ نشان می‌دهد سیاست‌های وی شکست خورده است و بانک جهانی در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که با تخلیه شدن اثر تحریم ها نرخ رتبه اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۰ مثبت خواهد شد.
 
نشانه های استصال دولت آمریکا
 
وی گفت: اوباما همیشه اعلام می کرد گزینه های زیادی روی میز داریم اما ترامپ بر خلاف او نشان داد که هیچ گزینه های روی میز ندارد و به تکرار لیست های تحریم سابق خود روی آورده که نشان‌دهنده استیصال ایالات متحده آمریکاست و ناکامی های مکرر دولت آمریکا در سال های اخیر که در دولت ترامپ به حد اعلای خود رسید نشان می‌دهد این تحریم ها بی اثرتر از هر زمان دیگری است و ترامپ از طریق دور زدن قوانین بین المللی به جنگ روانی پرداخته و نظام را مورد هدف قرار داده است که از تحریم سپاه پاسداران شروع شد و پس از تحریم وزیر امور خارجه به فرماندهان نیروی انتظامی رسید.
 
این کارشناس سیاسی تصریح کرد: تحریم های اقتصادی و شخصیت های فعال در صنایع نتوانست جلوی پیشرفت اقتصادی ایران را بگیرد و با دیپلماسی فعالی که در دستگاه وزارت خارجه و دولت ایران وجود دارد از این تحریم ها عبور می کنیم و وقت آن رسیده است دولت آمریکا از این واقعیت ها درس بگیرد.
 
میر گفت: پروژه تحریم شخصیت ها خیلی وقت پیش شکست خورده و این تکرار گزینه‌های تحریم آمریکا است و این اقدام ایالات متحده نشان می‌دهد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران کارآمد و حافظ امنیت کشور است، آمریکا پس از حمله ایران به پایگاه عین الاسد ضربه زیادی خورد و با این تحریم جدید اقدام به جنگ روانی کرد.
 
وی ادامه داد: این تحریم جایگاه فرماندهان انتظامی در برقراری امنیت را نشان می دهد، زیرا ایالات متحده از تلاش صادقانه و خادمانه نیروی انتظامی نگران است و آن را مغایر با اهداف شوم خود برای گسترش جریان های مخالف انقلاب و معاند می داند و از فعالیت نیروی انتظامی نگران است و با تحریم‌ها این نگرانی خود را نشان می دهد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425369
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *