نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان:

فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری باعث رونق مساجد می‌شود

10 خرداد 1399 ساعت 12:59

نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد باعث رونق این مکان مذهبی می‌شود.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به جایگاه مسجد به عنوان پایگاه عبادی و نماد مسلمانی، اظهار داشت: فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد باعث رونق بیش از پیش این مکان مذهبی می‌شود.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان خطاب به کارکنان دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، خاطر نشان کرد: شما در حال حاضر با در اختیار داشتن نزدیک به 75هزار نفر، یک لشکر را در حدود هزار و 400 کانون فرهنگی و هنری مساجد سطح استان در داختیار دارید که اگر این جمعیت، به صورت صحیح، هدایت، فرماندهی و مدیریت شوند باید شاهد تحول در حوزه فرهنگی استان باشیم.
 
آیت‌الله محامی در ادامه بیان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه تشکیلاتی و محتوایی باید در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار قرار بگیرد.
امام جمعه زاهدان افزود: باید در بخش محتوایی، ارائه خوراک فکری به مخاطبان، ارسال طرح و برنامه‌های مناسب به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پیشنهاد طرح‌های مبتکرانه به دبیرخانه کشور را در نظر داشت.
 
فعالیت 1394 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سیستان‌و‌بلوچستان
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان‌و‌بلوچستان نیز در این جلسه طی گزارشی اعلام کرد: هم‌اکنون هزار و 394 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان فعال بوده که 427 باب معادل 30درصد در مناطق شهری و مابقی در حوزه عشایری و روستایی مستقر هستند.
 
حجت‌الاسلام مهدی پودینه با بیان این که در حوزه عشایری و روستایی مشکلی برای اعطای مجوز فعالیت به کانون‌های دبیرخانه فرهنگی و هنری مساجد نداریم، اضافه کرد: از مجموع کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، 733 باب معادل 52 درصد در مساجد شیعه و 661 باب معادل 48 درصد در مساجد اهل سنت مستقر هستند.
 
وی تصریح کرد: در مساجدی که کانون این نهاد به فعالیت مشغول است کتابخانه‌های مخزن‌دار و باز نیز وجود دارند و براساس آمار موجود، 510 هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها توزیع شده است.
 
این مسئول فرهنگی ادامه داد: بر اساس شاخص‌های اعلام شده، استان سیستان و بلوچستان با 187 کانون فعال، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 425403

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425403/فعالیت-کانون-های-فرهنگی-هنری-باعث-رونق-مساجد-می-شود

پهره
  https://www.pahreh.ir