رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

تخت های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی افزایش یافت/ بازی با جان، با مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی

12 خرداد 1399 ساعت 12:33

محمد مهران امینی فرد گفت: با امکانات درمانی موجود در مراکز درمانی ایرانشهر بیمار مبتلا به کرونا ارزیابی می شود و در صورت بستری به این افراد اکسیژن رسانی، تزریق مایعات وریدی و تجویز دارو صورت می گیرد که می تواند در کنترل بیماری نقش به سزایی داشته باشد.


محمد مهران امینی فرد؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به این که ظرفیت تخت های بستری ویژه کرونا در شهرستان تکمیل شده بود، بیان کرد: در راستا شیوع این بیماری تدابیر لازم در فراهم کردن فضا درمانی و پذیرش بیماران اندیشیده شده بود که ۴۰ تخت در بیمارستان های این منطقه به افراد مبتلا به این ویروس اختصاص یافته بود.
وی در تکمیل مطلب فوق؛ افزود: با توجه به افزایش بیماران مبتلا به کووید_۱۹ در ایرانشهر بخش ویژه کرونا۳ راه اندازی شد که هم اکنون دارای ظرفیت پذیرش بیمار می باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: تعداد ۱۰ تخت به ظرفیت تخت های ویژه بستری مبتلایان به کرونا اضافه شده است‌.
وی عنوان کرد: در روزهای اخیر با توجه به این که تعداد بیماران مبتلا به کرونا افزایش یافته بود ظرفیت پذیرش هم به شرایطی رسیده بود که نیاز به مدیریت ویژه داشت.
امینی فرد گفت: مردم باید به هشدارهای بهداشتی در راستا ویروس کرونا توجه کنند. رعایت فاصله اجتماعی می تواند نقش بسیار موثری در پیشگیری از زنجیره انتقال این بیماری ایفا کند‌.
وی اضافه کرد: فاصله گذاری اجتماعی باید در درون خانواده ها هم مورد توجه قرار بگیرد، ممکن است فردی از افراد یک خانواده مبتلا به کرونا باشد و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در خانه توسط ساکنان آن منجر به انتشار یروس به سایر اعضا شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: شهروندان عزیز حتی الامکان باید از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند. بهترین مکان ایمن برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری کرونا خانه می باشد.
وی در ادامه گفت: مردم به شایعات مذکور پیرامون کرونا توجه نکنند. در صورتی که فردی علائم این بیماری را مشاهده کرد به مراکز غربالگری و درمانی مراجعه کند که درمان به موقع می تواند نقش موثری در جلوگیری از تشدید علائم این ویروس داشته باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطر نشان کرد: مراجعه به موقع بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان، می تواند کمک شایانی در تسریع روند درمانی بیمار داشته باشد. با امکانات درمانی موجود در این مراکز مریض ارزیابی می شود و در صورت بستری به این افراد اکسیژن رسانی، تزریق مایعات وریدی و تجویز دارو صورت می گیرد که می تواند در کنترل بیماری نقش به سزایی داشته باشد که تاکنون سودمند بودن برخی داروها در درمان کووید_۱۹ اثبات شده است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425431

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425431/تخت-های-بیمارستانی-ویژه-بیماران-کرونایی-افزایش-یافت-بازی-جان-مراجعه-دیر-هنگام-مراکز-درمانی

پهره
  https://www.pahreh.ir