سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۱۸
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر؛

اصناف در پیشگیری از گسترش کرونا تعطیل می شوند/ فاصله گذاری اجتماعی تنها کلید قطع جریان کروناست

ابوذر کوثری از تعطیلی کلیه فعالیت های اصناف در ایرانشهر جهت قطع زنجیره کرونا ویروس به مدت ۱۰ روز خبر داد.
اصناف در پیشگیری از گسترش کرونا تعطیل می شوند/ فاصله گذاری اجتماعی تنها کلید قطع جریان کروناست
ابوذر کوثری؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: جهت جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت و جان مردم با همکاری و تعامل کسبه، اتاق اصناف، اتحادیه ها و دانشگاه علوم پزشکی، کلیه صنوف به جز داروخانه ها، خبازی ها، سوپرمارکت ها، میوه و تره بار در شهرستان ایرانشهر از فردا چهارشنبه ۱۴خرداد به مدت ۱۰روز تعطیل اعلام می‌شود.
وی در تکمیل مطلب فوق؛ افزود: این طرح به دلیل مطالبات پی در پی مردم، بازاریان، علما و در پی ابراز نگرانی از روند فزآینده بیماری با نظر موافق ستاد استانی مقابله با کروناویروس اخذ و به اجرا گذاشته می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر ادامه داد: متاسفانه علی رغم زحمات طاقت فرسا و عملکرد بسیار خوب دست اندرکاران مقابله با بیماری کرونا که باعث ایجاد شرایط نسبتا پایدار در اواسط شروع این بیماری شده بود،اما در چند هفته اخیر روند رشد بیماری به دلیل عدم رعایت معدودی از افراد به صورت تاسف باری رو به تزاید گذاشته است.
وی اضافه کرد: تعلیق فعالیت برخی اصناف در ایرانشهر قطعا با لحاظ مصالح عموم مردم و کسبه انجام می پذیرد و در واقع ترجیح زیان کمتر به زیان های بزرگ تر و خطرناک تر است و در این زمینه می طلبد که همه مردم شریف این شهرستان نهایت همکاری را با عوامل، مجریان و خدمت گذاران خود داشته باشند تا بعد از ۱۰ روز که زنجیره بیماری را قطع یا تضعیف کردیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و در یک پروسه احتیاط آمیز مجددا کاسبان به فعالیت عادی خود بپردازند و دیگر شاهد بازگشت این بیماری نباشیم.
کوثری عنوان کرد: از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد به مدت ۱۰ روز براساس رایزنی با علما شهرستان ایرانشهر مساجد تعطیل بوده و طبق ابلاغی که به ادارات دولتی کردیم با حداقل ممکن پرسنل فعالیت خواهند کرد.
وی تصریح کرد: روند انجام غربالگری و کنترل مبادی ورودی شهر در راستا کنترل بیماری کرونا انجام خواهد شد و هرچند با اجرای این طرح تعطیلی ۱۰ روزه انتظار می رود که میزان تردد های روزانه به سطح شهر کاهش قابل ملاحظه داشته باشد.
فرماندار ایرانشهر در پایان پیشنهاد داد که طرح مشابه در کلیه شهرستان های پیرامون انجام و در صورت امکان در کل منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اجرا شود تا در یک طرح جامع بتوان زنجیره این بیماری کرونا را قطع و یا حداقل تضعیف کرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425454
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *