سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۲۲
۰
در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در زاهدان عنوان شد؛

مبنای هندسی اندیشه امام خمینی (ره) جهانبینی توحیدی است/ترسیم آینده ای روشن برای بشریت با ظهور منجی از اهداف قیام امام راحل بود

حجت الاسلام والمسلمین عزیزی گفت: ترسیم آینده ای روشن برای بشریت با ظهور منجی از اهداف قیام امام راحل بود.
مبنای هندسی اندیشه امام خمینی (ره) جهانبینی توحیدی است/ترسیم آینده ای روشن برای بشریت با ظهور منجی از اهداف قیام امام راحل بود
به گزارش پهره، به نقل از زاهدنیوز،مراسم محوری سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت  امام خمینی(ره) با حضور مسئولین کشوری و لشکری در حسینیه عاشقان ثارالله شهرستان زاهدان برگزار شد.
 
 
حجت الاسلام والمسلمین عزیزی مدیر حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان در این مراسم ضمن تسلیت ایام ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: با گذشت 41 سال از انقلاب و نیم قرن از ابتدای حرکت حضرت امام خمینی(ره) اما هنوز نمی توانیم ادعا کنیم در راستای شناخت ابعاد اندیشه حضرت امام خمینی(ره) حرکت بنیادی را انجام دادیم، از این جهت حضرت امام خمینی(ره) مظلوم است همانند جد بزرگوارشان امام علی(ع) که کتاب نهج البلاغه ایشان برای اداره بشریت کفایت می کند.
 
 
 
 
 
وی با بیان اینکه ما برای رهیافت به عمق اندیشه و کلام امام راحل کوتاهی کردیم، افزود: یکی از دلایل شباهت های حضرت امام خمینی(ره) به سیدالشهدا(ع) این است که ایشان روح حماسه را در جامعه اسلامی دمیدچرا که در طول تاریخ تلاش زیادی از سوی دشمنان شده تا اسلام منهای حماسه باشد.
وی ادامه داد: قیام امام خمینی(ره) تابع یک جهان بینی است جهان بینی که بزرگترین ادعا را در تاریخ بشر طرح کرد این جهانبینی مبانی خاص خود را دارد هندسه اندیشه امام راحل درون این جهانبینی قابل ترسیم است.
حجت الاسلام عزیزی مبنای هندسی اندیشه امام خمینی (ره) جهانبینی توحیدی بیان و تاکید کرد:جهانبینی توحیدی از ابتدای حرکت امام خمینی (ره) تا انتها که منجر به تمدن اسلامی در تمام جهان شود، حضوری فعال دارد چراکه اگرجهانبینی توحیدی حتی ذره ای در این حرکت تضعیف شود آن حکومت زاییده انقلاب با اصل انقلاب زاویه خواهد گرفت.
وی اذعان کرد: این هندسه مبتنی بر جهانبینی توحیدی چهار بعد داردبعد اول از هندسه حضرت امام خمینی(ره) که منجر به انقلاب اسلامی شداعتلای تفکر حضرت امام به یک تفکر تابناک است، قیام ایشان مبتنی بر یک گذشته نورانی و درخشان است.
وی با بیان اینکه مکتب اهل بیت مکتب توحید و جهانبینی خالص است، افزود: بزرگترین تظاهرات های قبل از انقلاب تظاهرات های عاشورا و تاسوعا بود و بزرگترین عملیات های دفاع مقدس مرتبط با عاشورا بود، اتصال این انقلاب و نظام به یگ گذشته نورانی و تحت مکتب اهل بیت (ع) است، در جریان فتنه سال 88، روز عاشورا قائله فتنه را جمع کرد.
 
 
 
مسئول حوزه های علمیه استان عنوان کرد: بعد دوم نوعی آینده گری در حرکت امام راحل است امام برای تغییر حکومت قیام نکرد بلکه برنامه عملیاتی برای ترسیم آینده بشر لازم بود، دنیای مارکسیسم، دیالیکتیک و مادی گرایانه نتوانست بشر را نجات دهد تنها مسلکی که آینده بشر را تضمین می کند خداوند است و امام برنامه عملیاتی برای زندگی بشر ارائه داد که دفاع از مظلوم، مبارزه با ظالم، از بین بردن مرزهای موهوم و حرکت به سمت ظهور و تمدنی زاییده از مکتب اهل بیت(ع) برنامه و هدف امام راحل در این قیام بود.
 
وی گفت: بعد سوم قیام امام خمینی(ره) شناخت عناصردقیق، اصیل و صحیح قدرت است، اگر عنصر قدرت تنها تکیه بر توان نظامی بود آمریکا و اسراییل نباید به بن بست می رسیدند، استفاده درست از عناصر قدرت یعنی قدرت خداوند و مدیریت استفاده ازقدرت توده مردم که در انقلاب اسلامی نمایان بود.
 
وی تصریح کرد:اندیشه امام این بود که اگر امتی به قدرت خداوند متصل شود شکست ناپذیر خواهد بود و این اندیشه کشته شدن در راه رضای خداوند را سعادت میشماردعنصر قدرت در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) چیزی غیر از خداوند نیست در این تفکر شکست هم پیروزی محسوب می شود چرا که در راه رضای خداوند است.
حجت الاسلام عزیزی با اشاره به بعد چهارم اندیشه امام راحل، بیان کرد: بعد چهارم اندیشه امام دعوت جامع بود چرا که جهان بینی ایشان توحیدی و خالص است و به غیر خداوند تعلق خاطر ندارد و همه مردم را دعوت به این انقلاب کرد چرا که گذشته این حرکت بیکران و الهی بود به همین دلیل روح بزرگ ایشان در تمام عالم نفوذ دارد.
وی افزود: اساس و پایه قیام امام خمینی(ره) جهانبینی توحیدی و وحیانی است اندیشه امام گذشته ای تابناک مبتنی بر عاشورا دارد و به دنبال آینده ای روشن و عملیاتی برای بشریت با ظهور منجی است و به دنبال شناخت درست عناصر قدرت مانند توکل بر خدا و بکارگیری آنهاست و پس از شناسایی عناصر قدرت دعوتی عام مبتنی بر جهانبینی توحیدی ارائه می دهد.
 
انتهای پیام//
کد مطلب: 425457
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *