شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۳۶
۰
رییس اداره راهداری شهرستان زهک خبر داد؛

جلوگیری از مسدود شدن 14 راه روستایی با جمع آوری ماسه های روان

ابراهیم شفیعی مقدم گفت: راهداران با حمل بیش سه هزار مترمکعب ماسه های روان از مسدود شدن راه ارتباطی 14 روستای شهرستان زهک جلوگیری کردند.
جلوگیری از مسدود شدن 14 راه روستایی با جمع آوری ماسه های روان
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، بادهای 120 روزه از مشهورترین و اثرگذارترین بادهای محلی ایران زمین است که تقریباً از 15 خرداد تا 15 شهریور بر بخش شرقی کشور حاکم می‌شود. از آنجایی که رسوبات منطقه ریزدانه بوده با وزش باد ملایم، حرکت کرده و بستر بسیار مناسبی برای طوفان‌های گرد و خاک و ماسه ای فراهم می‌کند.
 
این بادها تاکنون خسارات فراوانی بر منطقه سیستان تحمیل کرده که خالی شدن روستاهای مرزی از سکنه، پر شدن چاه نیمه‌ها، بیماری‌های چشمی، لغو و تأخیر در پرواز هواپیماها و انسداد راه‌های مواصلاتی از جمله آن می باشد.
 
در همین راستا هرساله طی چند مرحله راهداران اقدام به جمع آوری ماسه های روان کرده تا مانع مسدود شدن راه های ارتباطی شوند.
 
ابراهیم شفیعی مقدم،  رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهک در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: راهداران این شهرستان با حمل و جمع آوری 3 هزار و 585 متر مکعب ماسه های روان از سطح محورهای مواصلاتی منطقه از انسداد راه ارتباطی 14 روستا با جمعیتی حدود 2 هزار خانوار جلوگیری کردند.
 
 
 
وی بیان کرد: همه ساله با شروع بادهای 120 روزه سیستان شاهد به حرکت درآمدن حجم زیادی از شن های روان به سمت محورهای مواصلاتی زهک هستیم که مشکلات عدیده ای را برای مردم ساکن منطقه به وجود می آوردند.
 
این مقام مسئول ادامه داد: در همین راستا و به دنبال طوفان های هفته جاری و احتمال انسداد راه ارتباطی 14روستا که در نقاط ماسه گیر قرار دارند، با حضور به موقع 9 نفر از راهداران این اداره به همراه 5 دستگاه ماشین آلات، حجم قابل توجهی از ماسه بادی از سطح راه های ارتباطی منطقه جمع آوری شد.
 
 رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان زهک با بیان اینکه راهداران وظیفه نگهداری، نظارت و مراقبت از راه ها را بر عهده دارند و همواره خدمت رسانی صادقانه به هموطنان را سرلوحه کار خود قرار می دهند، گفت: به همت راهداران افزون بر 3 هزار و 585 متر مکعب ماسه های روان از سطح محورهای مواصلاتی جمع آوری و تعداد 9 نقطه ماسه گیر فعال در مناطق دهنو، کود-زاهدان کهنه، قلعه کنگ، محمد شاه کرم، شاهگل، طفلک-بامری، تپه آزاد، جی سرخ، سه قلعه- مستیخون این شهرستان جمع آوری و عملیات تنقیه 3 دستگاه پل نیز انجام شد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425614