گام به گام تا طبیعتی ماندگار؛

پهناورترین استان کشور بعد از 20 سال خشکسالی احیا شد/ بازتاب واقعیت ها در آیینه عصرهامون

24 خرداد 1399 ساعت 8:41

وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: امسال، اتفاق های خوبی در حوزه محیط زیست سیستان و بلوچستان رخ داد و این استان پهناور بعد از 20 سال خشکسالی احیا شد.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، محمدهادی طهرانی مقدم مدیر مسئول پایگاه خبری عصرهامون به همراه جمعی از خبرنگران این رسانه محلی با ‏مدیرکل محیط زیست سیستان وبلوچستان و جمعی از محیط بانان در دفتر این مقام مسئول، دیدار و گفت وگو کردند.‏
 
در این دیدار که به مناسب تبریک ایام به مناسبت هفته محیط زیست و در پاسداشت از زحمات محیط بانان انجام شد، وحید پورمردان، مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان مباحثی را در ‏خصوص سیمای محیط زیست استان و نقش رسانه در این عرصه ارائه کرد.
 
این مقام مسئول گفت: ‏سیستان و بلوچستان از لحاظ محیط زیست بعد از 20 سال خشکسالی احیا شد و این روزها شاهد آبگیری بندها، سدها، هوتگ ها در بلوچستان و همچنین آبگیری تالاب هامون هستیم که این وضعیت محیط زیست در استان بی سابقه بوده است.
 
پورمردان با اشاره به اقداماتی که محیط زیست در قبال بیشتر آبگیری تالاب ها انجام داده است، اضافه کرد: لایروبی های انهار به وسعت بالای 50 کیلومتر در این راستا انجام شد که انتظار می رود همه مردم برای حفظ محیط زیست همکاری کنند اما متاسفانه در همه حوزه ها شامل شکار، صید و برداشت علوفه و پوشش گیاهی شاهد هجوم مردم هستیم.
 
وی با تاکید بر این که باید قدر منابع طیبیعی و محیط زیست را بدانیم و از آن حفاظت کنیم، اضافه کرد: با توجه به اقلیم گرم و خشک استان زمان زیادی می برد و باید خیلی هزینه کرد تا یک بوته رشد کند که ممکن است یک چای آتشی علاوه بر هدر رفت سال ها زحمت، باعث از بین رفتن بوته ای شود که می تواند در تثبت گرد و غبارهای وسیعی که از شمال تا جنوب داریم موثر باشد.
 
 
 
تقدیر از عصرهامون
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست گفت: رسانه ها و دستگاه های اجرایی با تعامل سازنده می توانند در راستای رفع مشکلات و همچنین توسعه هر منطقه ای گام های مثبتی بردارند که البته تحقق آن نیاز به واقع بینی و انتقاد پذیری دستگاه های اجرایی نیز دارد.
 
پورمردان ادامه داد: انتقاد سازنده باعث می شود که اقدام هایی از سوی مسئولان انجام و برای رفع مشکلات گام برداشته شود.
 
وی با تقدیر از نوع نگاه عصرهامون به مسائل محیط زیست اضافه کرد: خبرنگاران این رسانه همیشه پای کار بوده و در راستای رشد سیستان و بلوچستان قلم زده اند، عصرهامون یک وزنه بسیار خوب برای استان محسوب می شود، اخبارش پر بازدید است و برای ما اهمیت زیادی دارد که خبرنگاران این پایگاه خبری کنارمان باشند.
 
این مقام مسئول افزود: سیستان و بلوچستان، استانی است که بر خلاف وسعتش مانند دیگر نقاط کشور سمن یا موسسه مردم نهاد قوی ندارد، بنابراین باید از پتانسیل رسانه ها استفاده کرد که پیگیری های این رسانه مردمی و اخبار و گزارش های آن نشان داده این امر قابل تحقق است.
 
وی تصریح کرد: به ویژه در رابطه با محیط زیست که در استان و به ویژه زاهدان با چالش زیادی روبه رو هستیم، رسانه ها می توانند به عنوان بازوی توانمند در کنارمان باشند که عصرهامون در این وادی نقش موثری داشته است.
 
پورمردان با بیان این که اخبار عصرهامون را مرتب دنبال می کنم، اضافه کرد: وقتی اخبار این رسانه را می خوانم، به دلم می نشیند، چراکه واقعیت ها را بیان می کند و باعث می شود اگر در راستای اجرای طرح یا پروژه ای ایرادی وجود دارد، مسئولان متوجه آن شوند و برای رفعش قدم بردارند.
 
در پایان نیز به نمایندگی از پرسنل خبری پایگاه عصرهامون، از مدیر مسئول این مجموعه توسط مدیرکل ‏محیط زیست استان با اهدای لوح سپاس جهت همکاری خوب با در حوزه محیط زیست و انعکاس واقعیت ها قدردانی شد.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 425616

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425616/پهناورترین-استان-کشور-بعد-20-سال-خشکسالی-احیا-بازتاب-واقعیت-آیینه-عصرهامون

پهره
  https://www.pahreh.ir