يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۳۳
۰
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

تصویب ۱۶۶۹ میلیارد تومان اعتبارات هزینه و عمرانی از بودجه ۹۹ سیستان و بلوچستان

مهرداد عرب اول گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومات از اعتبارات عمرانی و ۴۶۹ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای بودجه 99 سیستان و بلوچستان به تصویب شورای برنامه ریزی این استان رسید.
تصویب ۱۶۶۹ میلیارد تومان اعتبارات هزینه و عمرانی از بودجه ۹۹ سیستان و بلوچستان
به گزارش پهره مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: یکی از ویژگی های مهمی که در بحث بودجه تملک دارایی سرمایه ای یا عمرانی در کلان کشور و در قانون بودجه ۹۹ که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، اعمال شد و به همه شهرستان ها تسری پیدا می کند موضوع جدا کردن بودجه از نفت است.
 
وی ادامه داد: این اتفاق در بودجه ۹۹ با اصلاح ساختار بودجه ای سازمان برنامه بودجه کشور صورت گرفت و برای استان‌ها نیز به نوعی تکلیف است که متناسب با این اصلاح ساختار، منابعی را که در اختیار دارند به همین سمت و سو هدایت کنند.
 
به گفته این مقام مسئول، اتفاق خیلی مبارک و خوبی که امسال در سیستان و بلوچستان شکل گرفت، اتمام مطالعات آمایش سرزمین استان بود، این مطالعات یکی از مهمترین اسناد بالادستی توسعه ای در استان‌ها است که با کیفیت بسیار مطلوبی در این خطه به اتمام رسید.
 
عرب اول اضافه کرد: خروجی مطالعات آمایش به ما پیشگام های توسعه استان را در چهار فصل مهم شامل حوزه آب، راه، عمران شهری و روستایی و انرژی نشان داد، بنابراین در تقسیم و توزیع منابعی که در سال ۹۹ به استان ابلاغ شده بود،  توسعه این بخش ها را در اولویت قرار دادیم تا بتوانیم پروژه‌هایی را که موثر است و در ارتقای شاخص‌های توسعه استان بتواند کمک کند، پوشش دهیم.
 
وی گفت: در سال گذشته معادل تخصیصی که به استان ها ابلاغ شد، جذبمان مناسب بود، اما با توجه به تمدید  سال مالی اعتبارات ۹۸ این فرصت را دستگاه‌های اجرایی دارند که چنانچه در حوزه جذب تعللی پیش آمده است یا عقب ماندگی دارند، جبران کنند.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: روز گذشته در جلسه شورای برنامه ریزی استان نیز مصوب شد که هفته آینده جلسه جذب با حضور معاونت عمرانی استاندار و اقتصاد و دارایی برگزار و آخرین وضعیت جذب اعتبارات ۹۸ بررسی شود.
 
عرب اول گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از تخصیص اعتبارات ۹۸ به صورت اسناد خزانه بود، آخرین اطلاعاتی که از خزانه اخذ کردیم جذب مناسب و بالای ۸۵ درصد است.
 
وی اذعان کرد:با توجه به اینکه پروژه‌های مهم و حیاتی را در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب کردیم، از دستگاه های اجرایی این توقع را داریم که باتوجه به انرژی و توانی که در سال ۹۸ گذاشتند، همین اهتمام را برای سال ۹۹ داشته باشند.
 
عرب اول گفت: این قول را به همه دستگاه‌های اجرایی دادیم که چنانچه پروژه هایشان فعال باشد و پیمانکاران مناسبی را برای اجرای پروژه انتخاب کنند، تخصیص را کامل در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا پروژه‌ها را به موقع به اتمام برسانند.
 
این مقام مسئول با اشاره به اعتبارات بودجه ۹۹ گفت: در بخش اعتبارات عمرانی و تملک دارایی، سرمایه ای اعتبار مصوب برای امسال، ۲ هزار و ۵۵ میلیارد تومان است که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان را توزیع کردیم.
 
عرب اول اضافه کرد: ۴۱۳ میلیارد تومان ردیف استانی، ۱۷۰ میلیارد تومان سه درصد نفت و گاز و ۶۱۲ میلیارد تومان اعتبار متوازن، چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار بازارچه ها و ۱۴ میلیارد تومان نیز مربوط به راه روستایی بود.
 
وی تصریح کرد: حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان روز گذشته مصوب شد و مابقی اعتبارات تملک بر اساس جدول ۱ - ۱۰ قانون بودجه ۹۹ در جلسات آینده شورا به تصویب خواهد رسید.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر این اعتبارات عمرانی، ۴۶۹ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای مربوط به حقوق و دستمزد ۲۶ دستگاه اجرایی مشمول بودجه استانی است به تصویب رسید.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *