دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵
۰
معاون هواشناسی؛

​نخستین دمای 40 درجه زاهدان در سال جدید ثبت شد

محمود دیانتی گفت: در شبانه روز گذشته با کاهش جریانات شمالی روند افزایش دما در نیمه شمالی استان آغاز و نخستین دمای 40 درجه سلسیوس زاهدان در سال جدید ثبت شد.
​نخستین دمای 40 درجه زاهدان در سال جدید ثبت شد
به گزارش پهره محمود دیانتی، معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: همانطور که اننظار می رفت از روز گذشته جریانات شمالی و وزش بادهای 120 روزه در استان کاهش و بیشینه دمای برخی مناطق نیمه شمالی استان حدود پنج درجه افزایش یافت.
 
وی با بیان اینکه دمای زاهدان در 24 ساعت گذشته برای نخستین بار در سال جاری به 40 درجه سلسیوس بالای صفر رسید، افزود: امسال حدود یک هفته زودتر از سال گذشته دمای 40 درجه در زاهدان اتفاق افتاد.
 
معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته فقط 17 روز دمای هوای زاهدان به 40 درجه سلسیوس و بیشتر از آن رسید.
 
دیانتی در بخش دیگری به وضعیت دمایی نواحی نیمه جنوبی استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر نیمه شمالی استان، گرمای هوا در نیمه جنوبی استان نیز ادامه دارد به طوریکه در شبانه روز گذشته دلگان در غرب استان با دمای 48.2 درجه سلیسوس سومین شهر گرم کشور شد.
 
دیانتی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی پیش بینی می شود همچنان گرمای هوا در استان ادامه داشته باشد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425666
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *