سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳
۰
گزارشی از کاندیداهای متعدد جریان خاص؛

چالش اصلاحات برای مطرح کردن کاندیداهای ریاست جمهوری / اصلاح طلبان دلواپس انتخابات 1400 شدند

نگرانی اصلاح طلبان درباره میزان اقبال مردم به آنها باعث شده که از همین حالا برخی از رسانه های این جریان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 کاندیداهای مختلفی را به جامعه معرفی کنند و در این خصوص افکارسنجی کنند.
چالش اصلاحات برای مطرح کردن کاندیداهای ریاست جمهوری / اصلاح طلبان دلواپس انتخابات 1400 شدند
به گزارش پهره به نقل از راه دانا؛ روزنامه آرمان نزدیک به حزب کارگزاران سازندگی روز یکشنبه با رپرتاژ جالبی از نامزدی رئیس شورای شهر تهران برای انتخابات سال 1400 نوشت. این رسانه اعلام کرد که مادر «محسن هاشمی» و همسر مرحوم هاشمی رفسنجانی می تواند از کاندیداتوری فرزندش برای انتخابات ریاست جمهوری آینده حمایت کند. 
این روزنامه اصلاح طلب در بخشی از این مطلب با عنوان «احتمال حضور محسن هاشمی در 1400» نوشت: «به نظر می‌رسد‌‌‌ محسن هاشمی که هیچ‌گاه خود‌‌‌ را محصور اراد‌‌‌ه‌های سیاسی برای مد‌‌‌یریت کشور نکرد‌‌‌ه گزینه مطلوب جریان اصلاحات و اعتد‌‌‌ال برای انتخابات 1400 است اما د‌‌‌ر این میان نباید‌‌‌ فراموش کرد‌‌‌ که محسن هاشمی تابع نظر خانواد‌‌‌ه و به‌ویژه ماد‌‌‌رش خانم عفت مرعشی است. خانم مرعشی سال‌ها با آیت‌ا... هاشمی زیست و از پستی‌ و بلند‌‌‌ی‌های مناصب کلید‌‌‌ی اطلاع د‌‌‌ارد‌‌‌، پس به‌خوبی می‌‌تواند‌‌‌ محسن را د‌‌‌ر اخذ بهترین تصمیم یاری کند‌‌‌. البته محسن هاشمی د‌‌‌ر سال 97 د‌‌‌ر مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان د‌‌‌ر مورد‌‌‌ احتمال حضورش به عنوان کاند‌‌‌ید‌‌‌ای ریاست‌جمهوری د‌‌‌ر سال 1400 با سکوت توام با خند‌‌‌ه پاسخ د‌‌‌اد‌‌‌ و گفت آن بحثش جد‌‌‌است.»
 
 
 
پس از انتشار چنین مطلبی بود که دفتر رئیس شورای اسلامی شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «محسن هاشمی» برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده نامزد نخواهد شد.
 
این اطلاعیه می‌افزاید:‌ «مناسب‌تر است که توجه و تمرکز مسئولان و رسانه‌ها به جای پرداختن به گمانه‌زنی‌ها و شایعه‌های بی‌اساس، به بهبود خدمت‌رسانی و انجام وظایف خویش معطوف شود.»
 
بسیاری بیان می کنند که مگر روزنامه اصلاح طلب از نظر محسن هاشمی خبر نداشت که اینگونه برای وی به صورت تبلیغاتی پا به عرصه گذاشت و وی را به عنوان یک کاندیدای دیگر برای انتخابات 1400 مطرح کرد.
 
از سوی دیگر همواره از احتمال نامزدی «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در انتخابات سال 1400 ریاست جمهوری از سوی برخی از رسانه های اصلاح طلب سخن به میان می آید.
 
چندی پیش ظریف در مصاحبه زنده در لایو اینستاگرام شرکت و به سوالات مطرح شده، پاسخ داد. وی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آتی گفت: من در کمال صداقت عرض می‌کنم در خودم صلاحیت این مسئولیت را نمی‌بینم و فقط دیپلماسی بلدم و همین را ادامه خواهم داد.
 
 
 
کارشناسان و فعالان رسانه ای مطرح می کنند که اینگونه خبرپراکنی ها از سوی جریان اصلاحات با عنوان نامزدی برخی چهره های این جریان سنجش افکارعمومی و اخذ بازخوردهایی است که می خواهند از این خبرپراکنی بگیرند.
 
به هر جهت جریان اصلاحات از سوی افکارعمومی با توجه به عملکرد خود در 7 سال گذشته به شدت مورد انتقاد است و این جریان سیاسی برای اینکه در انتخابات ریاست جمهوری آینده شرکت کند نگرانی های زیادی دارد و قبل از آن با استفاده از خبرپراکنی رسانه های خود جامعه را محک می زند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425695
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *