پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۱۴
۰
معاون آبزی پروری شیلات استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای رایج در مزارع پرورش میگو

حمیدرضانصیری گفت: دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای رایج در مزارع پرورش میگو در مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر شهرستان چابهار برگزار شد.
برگزاری دوره آموزشی آشنایی با بیماریهای رایج در مزارع پرورش میگو
به گزارش پهره، حمیدرضانصیری؛ معاون آبزی پروری شیلات استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، بیان کرد: پیرو برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته و در راستای کمک به ارتقاء دانش فنی و بهداشتی بهره برداران و کارشناسان مزارع پرورش میگو این دوره با همکاری دامپزشکی شهرستان چابهار و مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی شهرستان برگزار شد.
 
وی ادامه داد: آموزش از موضوعات راهبردی و در دستور کار این معاونت بوده و در ادامه نیز با همکاری دامپزشکی و مرکز تحقیقات شیلات چابهار در قالب دوره آموزشی و آموزش چهره به چهره در محل مزارع و با رعایت نکات بهداشتی و فواصل اجتماعی در طی دوره پرورش میگو در گواتر برگزار می شود.
 
امیر اسکندری رئیس اداره بهداشت و بیماری های اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان که به عنوان مدرس در این دوره حضور داشتند مواردی در خصوص پیشگیری و راهکارهای پیشگیرانه بیان و اعلام کرد: از جمله راهکارهای پیشگیرانه می توان به آماده سازی درست و اصولی مزارع پرورش میگو قبل از ذخیره سازی و رعایت اصولی و صحیح اجرای سیستم فیلتراسیون و همچنین مدیریت تغذیه میگو نام برد.
 
وی ادامه داد: از دیگر راهکارهای پیشگیرانه مدیریت آب و هوادهی ، رعایت کامل نکات بهداشتی در مزارع و تولید لاروSPF، SPTو SPR در کارگاه های تکثیر جهت جلوگیری از شیوع اکثر بیماری ها اشاره کرد.
 
دوره آموزشی آشنایی با بیماری های میگو با حضور، رئیس اداره توسعه آبزیان اداره کل شیلات استان، رئیس اداره بهداشت و بیماری های دامپزشکی استان، کارشناسان آبزی پروری اداره کل شیلات، مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی چابهار، کارشناسان مزارع پرورش میگو و بهره برداران مجتمع پرورش میگو در مجتمع پرورش میگوی شهید صنعتی گواتر برگزار شد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425723
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *