امام جمعه موقت اهل تشیع ایرانشهر:

کشف حجاب؛ یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت است/ بهداشت تنفسی را با زدن ماسک رعایت کنید

20 تير 1399 ساعت 13:45

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی افضلی تبار با اشاره به این که جنایات رضاخان در مسجد گوهرشاد ویترینی از جنایت در برابر حجاب و دین است، گفت: مردم باید پروتکل های بهداشتی در زمینه کنترل بیماری کرونا را رعایت کنند.


به گزارش پهره؛ نماز جمعه این هفته به امامت محمد تقی افضلی تبار، امام جمعه موقت اهل تشیع در مصلی فاطمه الزهرا ایرانشهر با حضور نمازگزاران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
محمد تقی افضلی تبار، امام جمعه موقت اهل تشیع در خطبه های نماز جمعه این هفته در ایرانشهر بیان کرد: یکی از مباحث مهم و حائز اهمیت در اسلام مسئله حجاب است. دشمنان اسلام با برنامه ریزی های مختلف به دنبال ترویج بدحجابی و بی حجابی در جامعه هستند تا به هر طریق ممکن به این هدف شوم خود برسند.
وی افزود: ۲۱ تیر سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ هجری شمسی است. پس از آن که زمزمه شوم نقشه ننگین رضاخان برای به تاراج دادن ارزش‏‌های دینی در قالب کشف حجاب به مردم رسید، اعتراضات سراسری، کشور را فرا گرفت؛ ​ سخنرانی‌های علما و مجتهدان از جمله علمای مشهد ناکام ماند تا این که جمع زیادی از معترضین در مسجد گوهرشاد مشهد متحصن شدند و شعار‌های ضد سلطنت و ضد حجاب زدایی سر دادند و مسجد، یکپارچه سرود مقاومت سر می‏‌داد.
  امام جمعه موقت اهل تشیع ایرانشهر ادامه داد: قوای دولتی که مقاومت مردم را دیدند به دستور رضاخان به اجتماع آنان یورش بردند و در کشتاری خونین و وحشیانه، هزاران نفر را کشتند و به خاک و خون کشیدند و بی شماری این تعداد به نحوی بود که بنا بر مشاهدات تاریخی، کامیون‌‏های بسیاری، اجساد مبارزان را که جز سلاح ایمان و شهادت، سلاح دیگری نداشتند، جابه‏ جا کردند.
وی اضافه کرد: این فاجعه هولناک، سرکوب شد، اما یاد حماسه خونین این نهضت اسلامی و برخاسته از باور‌های ارزشی مردم، برای همیشه در تاریخ مبارزات اسلامی ملت ما باقی ماند.
افضلی تبار در ادامه عنوان کرد: روز کشف حجاب باید برای همیشه بین ما زنده بماند و جنایت های دشمنان اسلام در طول تاریخ یادآوری شود.
   وی عنوان کرد: در بیست و سوم تیر ماه سال ۱۳۶۲ نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور نمایندگان منتخب مردم و مقامات ارشد سیاسی ایران گشایش یافت که هر ۸ یک بار از بین علما، مجتهدین و جامع روحانیت مجتهدینی انتخاب می شوند که در کارها به رهبری کمک و به آنان نظارت داشته باشند.
این خطیب جمعه خاطر نشان کرد: بعد از رحلت امام راحل رهبری به موقع و به جا انتخاب شد که پس از ۳۰ سال سکاندار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای مدظله می باشد که امیدواریم که پرچم اسلام بعد از ایشان به دست صاحب اصلی امام زمان(عج) برسد.
وی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مردم باید اصول بهداشتی را در زمینه پیشگیری این بیماری رعایت کنند.
امام جمعه موقت اهل تشیع ایرانشهر گفت: فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک از جمله موارد مهمی می باشد که باید مردم رعایت کنند.
وی اذعان کرد: با وجود ویروس کرونا بسیاری از کشورها که ادعای ابرقدرتی داشتند اکنون می دانند که بسیار ضعیف هستند و تنها قدرتمند خداوند متعال است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425808

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425808/کشف-حجاب-یکی-جنایات-بزرگ-رژیم-طاغوت-بهداشت-تنفسی-زدن-ماسک-رعایت-کنید

پهره
  https://www.pahreh.ir