در جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر مطرح شد؛

تریبون نماز جمعه محل برای روشنگری، امید آفرینی است

28 تير 1399 ساعت 7:56

ابوذر کوثری از تریبون نماز جمعه به عنوان تریبون روشنگری، امید آفرینی، همدلی و همفکری نام برد و گفت: بر همه واجب است که از سنگر نماز جمعه حمایت کنند.


به گزارش پهره؛ رو گذشته جلسه شورای اداری ایرانشهر به ریاست ابوذر کوثری معاون استاندار و فرماندار ویژه و با حضور حجت الاسلام والمسلمین اصلانی معاون آموزش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان، سایر اعضا در محل فرمانداری برگزار شد.
در این جلسه عیسی بزمانی به عنوان امام جمعه جدید ایرانشهر معرفی و از خدمات شجاع الدین ابطحی، امام جمعه اسبق این منطقه تقدیر شد.
ابوذر کوثری، فرماندار ویژه ایرانشهر در این جلسه با بیان این که نماز جمعه یکی از سنگرهای محکم دفاع از ارزش انقلاب و اسلام است، بیان کرد: اگر در راستای تقویت و خدمت گام برداریم، به آرمان های انقلاب نزدیک تر می شویم.
وی از تریبون نماز جمعه به عنوان تریبون روشنگری، امید آفرینی و همدلی و همفکری نام برد و افزود: بر همه واجب است که از سنگر نماز جمعه حمایت کنند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر با بیان این که نماز جمعه حج هفتگی می باشد، اضافه کرد: یکی از حلقه های که توانسته نسل های بعد از انقلاب را به هم پیوند دهد همین سنگر نماز جمعه بوده است.
وی از شجاع الدین ابطحی به عنوان امام جمعه دلسوز و مردمی نام برد که نقش بسیار مهمی در ایجاد وحدت و پیگیری مطالبات مردم شهرستان ایرانشهر داشت.
فرماندار ایرانشهر همچنین از عیسی بزمانی به عنوان نیرویی نام برد که دارای سوابق ارزنده مدیریتی، فرهنگی و اجتماعی می باشد و با مسائل، مشکلات منطقه به خوبی آشنا است که وجود وی حتما باعث خیر و برکت برای مردم خواهد بود.
در ادامه جلسه جواد طاهری، مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که نماز جمعه برای هدایت گری و بصیرت افزایی در جامعه، یک نهاد مهم محسوب می شود، بیان گفت: یکی از وظایف مهم ائمه جمعه انجام فعالیت‌های فرهنگی می باشد.
وی افزود: امام جمعه باید در مسیر دفاع از اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و شناخت توطئه‌های فرهنگی، تبلیغی بیگانگان حرکت کرده و نسبت به برانگیختن احساس مسئولیت آحاد جامعه در قبال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ایجاد وحدت و همدلی بین مردم حساس باشد.
گفتنی است؛ در این جلسه با اهدای لوح سپاس از خدمات و اقدامات شجاع الدین ابطحی، امام جمعه اسبق ایرانشهر از سوی مسئولین تقدیر و عيسی بزمانی به عنوان امام جمعه جدید این شهر منصوب شد.
انتهای پیام/


کد مطلب: 425925

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/425925/تریبون-نماز-جمعه-محل-روشنگری-امید-آفرینی

پهره
  https://www.pahreh.ir