شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ ۰۸:۳۲
۰
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری:

برای مقابله با عارضه تنفسی کنوکارپوس به موقع هرس شود

نعیم کمالی گفت: درخت کنوکارپوس وقتی به ارتفاع بالای  5 متر می رسد، گل می دهد که این گل ها حاوی پودری می باشد که  با باران مخلوط شده و باعث مشکلات تنفسی می شود و بوی نامطبوعی در شب ها ایجاد می کند.
برای مقابله با عارضه تنفسی کنوکارپوس به موقع هرس شود
به گزارش پهره؛ مدتي است كاشت درخت كنوكارپوس توسط شهرداري هاي جنوب سیستان و بلوچستان رواج يافته و اين در حالي است كه كارشناسان محيط زيست عنوان كردند كاشت و پرورش اين درخت در شهرها سلامت مردم را به مخاطره می اندازد.
هم‌ اكنون كاشت اين گونه همچنان ادامه دارد اما نكته مهم اين می باشد كه برخي از محققان و كارشناسان محيط زيست اعتقاد دارند اين درخت مضرات زيادي براي انسان به همراه دارد و مي‌تواند با آلوده‌ كردن هوا از طريق گرده‌هاي خود بيماري‌هايي نظير حساسيت، عروق، ريوي و غيره را افزايش دهد.

در این راستا نعیم کمالی، مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: رشد درخت کنوکارپوس در تابستان زیاد می باشد و تنها درختی است که می توان در این فصل هرس کرد، بدون آن که آسیبی این گیاه ببیند.
وی افزود: درخت کنوکارپوس حتی به میزان 1/5 متر هم هرس و شکل دهی می شود و بر خلاف سایر درختان با هرس سنگین دچار تخریب نمی شود و در صورت قطع  در ارتفاع 60 سانتی متر نیز رشد می کند.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری عنوان کرد: درخت کنوکارپوس وقتی به ارتفاع بالای  5 متر می رسد، گل می دهد که این گل ها حاوی پودری می باشد که  با باران مخلوط شده و باعث مشکلات تنفسی می شود و بوی نامطبوعی در شب ها ایجاد می کند.
وی در ادامه تصریح کرد: پس از بررسی مشخص شد که ایجاد بو نامطبوع توسط درخت کنو کارپوس قابل حل است و با هرس به موقع آن می توان رشد این گل ها را متوقف کرد و وقتی هرس شود، آلودگی نخواهد داشت. لذا بر همین اساس با هرس مداوم این درخت از ایجاد این مشکل جلوگیری به عمل خواهیم آورد .
انتهای پیام/
کد مطلب: 425926