دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰
۰
مدیر امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان؛

گرما رکورد مصرف برق را در سیستان و بلوچستان شکست/ خاموشی در انتظار جنوب شرق کشور

مریم بندئی گفت: سیستان و بلوچستان تاکنون ۲۱ مگاوات افزایش مصرف نسبت به سال گذشته داشته و می‌توان پیش‌بینی کرد روزهای سختی در انتظار استان است.
گرما رکورد مصرف برق را در سیستان و بلوچستان شکست/ خاموشی در انتظار جنوب شرق کشور
به گزارش پهره مریم بندئی مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون  بیان کرد: پارسال دوره پیک مصرف برق در 16 مرداد ماه رخ داد، اما امسال اوج مصرف در سه تیر ماه اتفاق افتاد.
 
وی بیان کرد: امسال نسبت به سال گذشته 21 مگاوات افزایش پیک مصرف در سیستان و بلوچستان رخ داد و حدود یک و نیم ماه زودتر به اوج مصرف برق رسیدیم.
 
به گفته این مقام مسئول، می‌توان پیش‌بینی کرد که روزهای سختی در انتظار سیستان و بلوچستان است، زیرا تاکنون ۲۱ مگاوات افزایش مصرف نسبت به پارسال داشتیم، این در حالی است که روزهای گرم هنوز در راه است.
 
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان اظهار کرد: هفته جاری بر اساس پیش بینی های هواشناسی گرم است و مصرف برق بیش از حد متعارف خواهد بود که باید مردم صرفه‌جویی کنند چون امکان اعمال خاموشی از سمت مدیریت شبکه وجود دارد.
 
بندئی تصریح کرد: برای اینکه این میزان مصرف ملموس تر شود باید بدانید که 21 مگاوات یعنی ۲۱ میلیون وات و معادل ۲۱۰ هزار لامپ ۱۰۰ وات است که همزمان وارد مصرف شود و این تعداد روشنایی زیادی را شامل می‌شود.
 
پیک روزانه چالش جدید مصرف برق
 
وی گفت: در گذشته سال‌های گذشته پیک بار اغلب شب اتفاق می‌افتاد که سال های اخیر پیک مصرف در شب و روز رخ می دهد، اوج مصرف همان ساعتی است که بیشترین مصرف انرژی الکتریکی را داشته باشیم و به حداکثر مصرف رسد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: سال‌های قبل فقط صنعت برق چالش پیک شبانه را در تابستان از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در کشور داشت، اما  سال های اخیر پیک مصرف  روزانه در ساعات ۱۳ تا ۱۷ نیز به این بازه اضافه شده است.
 
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان بیان کرد: برای کاهش مصرف برق در پیک روز ساعات کاری ادارات سیستان و بلوچستان تغییر کرده است و در بازه پیک اغلب تعطیل هستند و 2 ساعت از اوضاع اضطراری در روز خارج می شود.
 
بندئی گفت: بیش از یک سوم مصرف انرژی مربوط به مصارف خانگی و ۱۰ درصد مربوط به بخش تجاری است که با اینکه سرانه مصرف در بخش خانگی نسبت به تجاری کمتر بوده، اما تعداد مشترکین خانگی نسبت به تجاری زیاد است.
 
وی افزود: به همین دلیل سقف مصرف بیش از ۳۰ درصد است و هر یک نفر می‌تواند در طرح کاهش پیک مصرف تاثیرگذار باشد و خاموشی در هر نقطه از ایران در انتظار است، چون مدیریت شبکه کنترل بار کشور را بر عهده دارد و در هفته سهمیه به استان ها می دهد.
 
مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت های برق شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان گفت: اگر توازن بین تولید و مصرف به هم بخورد، شهرهایی که از سهمیه تخطی کنند مدیریت شبکه مجبور به ایجاد خاموشی برای حفظ پایداری شبکه می شود به همین دلیل همه مردم باید مدیریت مصرف داشته باشند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *