چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۱۲
۰
"کرونا"نیروی کمکی گرفت؛

انتشار کرونا به دست مردم/تجمع بی هدف افراد در مکان های مختلف سیستان

محل خرید و فروش گوسفند در زابل جایی است که روزانه صدها نفر در آن تجمع کرده و در کنار یکدیگر اقدام به معامله گوسفند و یا سایر حیوانات دامی می کنند.
انتشار کرونا به دست مردم/تجمع بی هدف افراد در مکان های مختلف سیستان
به گزارش پهره؛ به نقل از پایگاه خبری اوشیدا ؛ در پی شیوع گسترده بیماری کرونا در شمال سیستان و بلوچستان برخی از افراد به انتشار بیشتر آن در جامعه کمک می کنند.
 
این افراد با تجمع در میادین و بازارها باعث می شوند تا کرونا بیشتر در بین افراد منتقل شود و افراد بیشتری در این بین به ویروس کرونا مبتلا شوند.
 
این در حالی است که از ابتدای سال جاری تا کنون وزارت بهداشت بارها اعلام کرده است که تنها راه کنترل این بیماری رعایت توصیه های بهداشتی و ماندن در خانه است.
 
محل خرید و فروش گوسفند در زابل جایی است که روزانه صدها نفر در آن تجمع کرده و در کنار یکدیگر اقدام به معامله گوسفند و یا سایر حیوانات دامی می کنند، فاصله اندک این افراد با یکدیگر باعث شده است تا نگرانی ها برای افزایش ویروس کرونا در این بین بیشتر شود.
 
هادی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: اجتماعات محل اصلی انتشار ویروس کرونا است.
 
وی افزود: خطر در خصوص این بیماری بسیار جدی است و مردم باید دقت داشته باشند که از حضور در مراسمات خودداری کنند.
 
وی ادامه داد: در برخورد با دیگران در صورتی که هر دو طرف ماسک داشته باشند باید فاصله یک متر و در غیر این صورت همان فاصله دو متری باید رعایت شود.
 
میرزایی تصریح کرد: احتمال آلودگی مراکز درمانی به دلیل مراجعه زیاد افراد به شدت بالا است، لذا مردم تا حد امکان به این مراکز مراجعه نکنند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: شهروندان توجه داشته باشند که ارتباط خود را از سایر اعضای فامیل به خصوص افراد آسیب پذیر مثل سالمندان و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند قطع کنند چرا که ممکن است خود همان شخص هم ناقل باشد.
 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425999
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *