به دنبال نوسانات ارز و شیوع کرونا؛

ساخت و ساز در جنوب شرق تحت الشعاع قرار گرفت/ خانه هایی که نیمه ساز رها شدند

4 مرداد 1399 ساعت 9:41

به گفته شهروندان سراوانی باتوجه به نواسانات قیمت ارز و شیوع ویروس کرونا در کشور و به دلیل عدم فعالیت برخی از کارگران به منظور قطع زنجیره شیوع کووید 19، برخی از ساخت و سازها تعطیل شده است.


به گزارش پهره؛ به نقل از شستون؛ چند ماهیست که کشور میزبان میهمان ناخوانده ای است که بسیاری از کسب و کارها و مشاغل را درگیر خود کرده و دغدغه هایی را برای اکثر افراد جامعه به وجود آورده است.
 
این روزها علاوه بر شیوع ویروس کرونا، نوسانات قیمت ارز و بالارفتن قیمت برخی از کالاها به ویژه مصالح ساختمانی داد مردم را درآورده است.
 
 بنا بر اعتراضات شهروندان سراوانی قیمت آهن آلات که در ساختمان سازی به کار می رود روند صعودی به خود گرفته که ساخت و ساز را در این منطقه مختل کرده است.
 
شهروندان می گویند مدتی برخی از صنوف به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و بسیاری از کارگران به منظور جلوگیری و قطع زنجیره انتقال کووید 19 مدتی را فعالیت نمی کردند اما در حال حاضر با بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی به ویژه تیرآهن دیگر توان احداث ساختمان را ندارند و منازل آنها نیمه ساز رها شده است.
 
از سوی دیگر برخی دیگر از شهروندان از عدم ارایه خدمات یا فروش آهن آلات توسط برخی از فروشندگان سطح شهر خبر دادند که دلیل نوسالات ارز از فروش خود داری می کنند.
 
بازدید از مصالح فروشی های سطح شهر
محمد کشاورز معاون برنامه ریزی فرمانداری سراوان در گفت و گو با شستون بیان کرد: پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر عدم فروش آهن آلات ساختمانی،اکیپ های بازرسی از فروشگاه های سطح شهر بازدید انجام داده اند.
 
وی افرود: افزایش قیمت در سطح کشور رخ داده است که این موضوع گاهی اوقات منجر به ایجاد وقفه در ارایه خدمات می شود.
 
معاون برنامه ریزی فرمانداری سراوان با اشاره به اینکه نوسانات ارزی منجر به افزایش قیمت کالاها می شود، خاطر نشان کرد: تمامی  فروشگاه هایی که مصالح ساختمانی به فروش می رسانند ملزم به اریه خدمات شده است.
 
وی تصریح کرد: جهت راستی آزمایی در خصوص فروش مصالح توسط آهن آلاتی ها، اکیپ هایی نیز به صورت نامحوس فروشگاه ها را تحت نظر قرار دادند اما مورد خاصی مشاهده نشده است.
 
توان خرید از مردم سلب شده است
منصور ملازاده یکی از فروشندگان مصالح ساختمانی نیز به خبرنگار ما گفت:  با بالا رفتن قیمت ارز در کشور، فروشندگان اصفهانی از فروش آهن خود داری می کنند به همین دلیل نمی توانند نیاز مردم در شهرستان را مرتفع سازند.
 
وی افزود: با توجه به اینکه در یکی دو روز اخیر قیمت ارز کاهش یافته، بازار فروش نیز مساعد شده است.
 
این فروشنده سراوانی با اشاره به اینکه با بالا رفتن قیمت توان خرید از مردم سلب می شود، تصریح کرد: در حال حاضر هر شاخه تیرآهن با قیمت بیش از دو میلیون و 900 هزار تومان به فروش می رسد.
 
ملازاده گفت: از آنجایی که برخی از مشتریان پیش خرید کرده اند و قیمت ارز نیر افزایش یافت، ضرر زیادی کردند.
 
انتهای پیام/
 


کد مطلب: 426047

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/426047/ساخت-ساز-جنوب-شرق-تحت-الشعاع-قرار-گرفت-خانه-هایی-نیمه-رها-شدند

پهره
  https://www.pahreh.ir