رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل خبر داد؛

آغاز به کار اولین دستگاه جداکننده پلاسما در سیستان/ 108 نفر بر اثر کرونا و بیماری حاد تنفسی فوت شدند

5 مرداد 1399 ساعت 10:07

هادی میرزایی گفت: اولین دستگاه جداکننده پلاسما ویژه پایگاه انتقال خون زابل به تازگی فعال شده است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و انتقال خون زابل این کار انجام می شود.


به گزارش پهره هادی میرزایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل به عصرهامون گفت: این دستگاه برای پلاسمادرمانی استفاده می‌شود، بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا به این نوع درمان پاسخ مثبت دادند و به همین دلیل این روش تا حدودی می تواند در روند درمانی این بیماران کمک کند.
 
به گفته این مقام مسئول، پیش از این نمونه افرادی که خون خود را برای پلاسمادرمانی اهدا می‌کردند به زاهدان ارسال و پس از جداسازی پلاسما از زاهدان دریافت می شد، با استفاده از این دستگاه بلافاصله پس از اهدای خون می توان برای جداسازی پلاسما اقدام کرد.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: یک دستگاه دیگر مربوط به جداسازی پلاسما در دانشگاه علوم پزشکی زابل وجود داشت که کارکرد آن متفاوت است.
 
وی بیان کرد: تعداد بیماران کرونایی سیستان لحظه به لحظه در حال افزایش است، تا چهارم مرداد ماه ۱۰۸ نفر فوتی داشتیم که ۵۳ مورد ثابت شده کرونا بودند و بقیه موارد مشکوک و منفی گزارش شد که رد کننده کرونا نیست، چون بیماری حاد تنفسی داشتند.
 
انتهای پیام/


کد مطلب: 426052

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/426052/آغاز-کار-اولین-دستگاه-جداکننده-پلاسما-سیستان-108-نفر-اثر-کرونا-بیماری-حاد-تنفسی-فوت-شدند

پهره
  https://www.pahreh.ir