سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۱۶
۰
یک کارشناس مذهبی:

امام باقر (ع) چشمه زلال معرفت و علم است

حجت الاسلام والمسلمین مهرالله محمودزاده فهرجی گفت: امام محمدباقر(ع) با وجود فضای زور و فشارهای بی حدی که وجود داشت، ‌با همه قوا انقلاب عظیم علمی ایجاد کرد و به تربیت شاگردانی مطلع و آگاه اقدام کرد.
امام باقر (ع) چشمه زلال معرفت و علم است
مهرالله محمودزاده فهرجی، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به عرض تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) بیان کرد: مسلمانان باید شناخت خود را در رابطه ائمه (ع) افزایش دهند به طوری که این شناسایی به صورت سجلی یا شناسنامه ای نباشد بلکه همراه با معرفت باشد.
وی با بیان این که شناخت امام محمد باقر (ع) هم باید همراه با معرفت باشد، افزود: این گونه معرفت، محبت را با خود به همراه دارد و در قرآن کریم هم به این موارد توصیه های فراوانی شده است.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: در واقع وقتی محبت ائمه(ع) در دل به وجود آید شناخت بیش ترشان فراهم می شود.
وی اضافه کرد: مبنا داشتن جامعه توحیدی موفق این است که مسیری را که خداوند متعال برای بندگانش مشخص کرده در آن راه قرار بگیرند و پایبند به انجام واجبات و از محرمات پرهیزکنند و در زندگی خود اولیای الهی را الگو قرار دهند و ادامه دهنده راه آن ها باشند.
محمود زاده فهرجی عنوان کرد: امام محمد باقر (ع) همانند اجداد پاکش عابدترین فرد روزگار خود محسوب می‌شد و در عبادت، الگوی راستین عابدان بود. اما علی رغم کثرت در عبادت هرگز به گوشه نشینی و دوری از فعالیت‌های اجتماعی روی نیاورد.
وی تصریح کرد: امام محمد باقر (ع) با آمدنشان توانستند گنجینه علمی را که در درون خود داشته و معدن علم الهی که در وجودشان بود را محقق کرده و درجامعه گسترش دهند.
این کارشناس مذهبی در ادامه، گفت: در آن زمان هشام بن عبدالملک از دشمنان امام محمد باقر (ع) بود و آن حضرت با علم خود و تمامی اندوخته الهی که داشت در جامعه به خوبی مطرح می‌شد و هر بار تصمیم به ترور شخصیتی امام داشتند.
وی اضافه کرد: بنابر گفته‌ها یک بار هشام بن عبدالملک امام محمد باقر(ع) را به شام دعوت کرد، اما پس از این که حضرت در شام حاضر شد سه روز امام را برای ملاقات با خود منتظر گذاشت.
این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: سرانجام هشام بن عبدالملک وقتی دید نمی تواند با این ترورهای شخصیتی امام محمد باقر (ع) را از پا دربیاورد با زهری که برای این حضرت تعبیه کرده بود امام را به شهادت رسانید و سپس این حضرت بزرگوار پس از شهادت در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *