چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۳۵
۰
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر:

زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) به اسلام روح و قدرت بخشید

مولوی عبدالصمد دامنی گفت: تاريخ عاشورا با حسين(ع) و فرزندان و ياران با وفايش پيوند خورده و سخن از آن، سخن از جوانمردي، عشق، فداكاري و ايثار و شهادت است.
زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) به اسلام روح و قدرت  بخشید
عبدالصمد دامنی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: امام حسین (ع) برای ایجاد عدالت و طبق خواسته مردم عراق از مکه به سوی کربلا حرکت کرد. در واقع یکی از اهداف اصلی آن حضرت ایجاد عدل و مبارزه با ظلم و ستم بود.
وی افزود: یکی از درس های آموزنده واقعه عاشورا ایستادگی در مقابل کفر و قیام علیه ظالمان است‌. عاشورا و كربلا يكي از بارزترين حلقه هاي اين زنجيره طولاني است. هميشه حق و باطل، رو در روي يكديگر بوده و انسان هاي آزاده، وظيفه حراست و پاسداري از حق و پيكار با باطل را بر عهده دارند و بي‌تفاوتي و سكوت كردن از كنار این صحنه ها بي ديني محسوب مي‌شود.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: زنده نگه داشتن واقعه عاشورا یک تکلیف شرعی می باشد و در واقع نمادی از ایثار و مقاومت است.
وی تصریح کرد: سینه زنی و نوحه برای عزاداری امام حسین (ع) از منظر اهل سنت منع آمده ولی بیان شان پاک و مظلومیت، بهادری آنان و برحق بودن او، گریه واشک ریختن، ذبح گاو وگوسفند و طعام دادن برای ایصال ثواب شهدا کربلا جائز است.
دامنی خاطر نشان کرد: روز عرفه روز بهره گیری از فرصت های بسیاری است که به واسطه فزونی رحمت خداوند در این روز می توان از آن ها بهره گرفت، روزی که تنها در سال یک بار به انسان رو می کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426103
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *