چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷
۰
معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری:

کرونا جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان را 53 درصد کاهش داد

تیمور باقری از کاهش 53 درصدی جابجایی مسافر در این استان در چهار ماهه سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش پهره تیمور باقری،معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: 462 هزار و 887 نفر مسافر در این مدت در قالب 54 هزار و 521 سفر وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای استان شامل اتوبوس، مینی بوس و خودروهاي سواري كرايه برون شهري جابجا شدند که نسبت به مشابه سال گذشته کاهش 53 درصدی در جابجایی مسافر و 45 درصدی در تعداد سفر داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار موجود، 62 درصد سفرهای ثبت شده این مدت به مقاصد درون استانی و 38 درصد به مقصد برون استانی انجام شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه نظارت و بازرسی بر عملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان به صورت مستمر انجام می‌شود، افزود: مسافران می‌توانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها از طریق سامانه های تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به ادارات تابعه این اداره کل و یا دفاتر نظارت پایانه های مسافری اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

باقری تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شرکت ها و موسسات مسافربری لازم است ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی، نسبت به ضدعفونی وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی جاده ای قبل از حرکت و همچنین الزام پرسنل، رانندگان و مسافران به استفاده از ماسک اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد 3 پایانه مسافری، 3 انجمن صنفی کارفرمایی شرکت ها، 2 انجمن صنفی کارگری رانندگان، 3 هزار و 374 راننده مسافری ، 770 دستگاه ناوگان اتوبوسی، 977 دستگاه ناوگان مینی بوسی و 732 دستگاه ناوگان سواری در حوزه عملکرد این اداره کل به هم وطنان گرامی خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426211
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *