چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲
۰
با حضور دبیر محفل های ادبی کشور صورت گرفت؛

افتتاحیه مجازی محفل ادبی خلوت انس در سیستان و بلوچستان

محفل ادبی "خلوت انس" در سیستان و بلوچستان به صورت مجازی افتتاح شد.
افتتاحیه مجازی محفل ادبی خلوت انس در سیستان و بلوچستان
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، حامد زارعی مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان در افتتاحیه مجازی محفل ادبی "خلوت انس" که با حضور نغمه مستشار نظامی دبیر محفلهای ادبی کشور، مصطفی سیاسر رئیس حوزه هنری، هاشم گودرزی دبیر محفل ادبی خلوت انس و جمعی از شاعران استانی برگزار شد گفت: از رسالت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاه های فرهنگی است و برای دستیابی به این اهداف طراحی های لازم منطبق بر ارائه خدمات صورت گرفته است.

وی افزود: کلید واژه های تفکر، هدف و فرهنگ با هم مرتبط هستند که پریشانی در هر یک از این سه کلید واژه باعث پریشانی در فرهنگ خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: در بین عوامل کلامی شعر تاثیر گذاری ویژه ای دارد، جلسات محفل ادبی و شعرخوانی در کتابخانه های عمومی برگزار می شد و امیدواریم این محفل حلقه اتصال این زنجیره باشد و باعث هم افزایی و کمک به رشد شعر در استان شود.

سیستان و بلوچستان استانی ادب پرور و شاعر دوست

نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نیز در این نشست با اشاره به رسالت نهاد کتابخانه های عمومی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه گفت: این نهاد برای فرهنگ سازی استفاده از ماسک در جامعه و تقدیر از زحمات پزشکان وپرستاران اقدام به راه اندازی پویش تک بیت شعر طنز با هشتگ اقتراح ماسک کرد که مورد استقبال شاعران قرار گرفت.

وی با بیان این که کتابخانه ها قدیمی ترین نهاد فرهنگی و بهترین جایگاه برای تنفس در مدار ادبی است، افزود: سیستان و بلوچستان استانی ادب پرور و شاعر دوست است، این نهاد برای تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاه فرهنگی اقدام به تشکیل کانون های ادبی کرده است.

دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور حمایت از جریان های اصیل فرهنگی  و شاعران را از اهداف نهاد کتابخانه های عمومی در راستای منویات مقام معظم رهبری دانست.

مستشار نظامی افزود: در نظر داریم تا علاوه بر برنامه های فرهنگی که به صورت هفتگی در کتابخانه های عمومی برگزار می شود جلسات و برنامه های هماهنگ و کشوری را اجرا کنیم.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 426213
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *