شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۹ ۰۸:۲۱
۰
امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر:

فرهنگ عاشورا؛ سرمایه‌ای عظیم برای مقاومت در برابر مشکلات ناشی از کرونا است

حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی گفت: اتفاقاتی که در طول تاریخ در ماه محرم به وقوع پیوسته به خصو ص حادثه خونین کربلا، اصلا تکرار پذیر نیست.
فرهنگ عاشورا؛ سرمایه‌ای عظیم برای مقاومت در برابر مشکلات ناشی از کرونا است
 حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی گفت: اتفاقاتی که در طول تاریخ در ماه محرم به وقوع پیوسته به خصو ص حادثه خونین کربلا، اصلا تکرار پذیر نیست. حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: با توجه به بیماری کرونا و وجود چنین شرایطی دشمنان کشور ایران به دنبال القای این هستند، مراسماتی که در ایام محرم برگزار می شود با سلامت شهروندان منافات داشته اما کلمه سلامتی و معنویت در مقابل همدیگر قرار دارند و ما معتقدیم اسلام دینی است که تایید کننده سلامت مردم می باشد.


وی با بیان این که دین اسلام دارای دستورالعمل های بهداشتی است، افزود: اگر انسانی در بحث سلامتی دیگران سهل انگاری کند، ضمانت دینی و شرعی دارد.


امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر ادامه داد: امسال فرهنگ عاشورایی با حضور هئیت های مذهبی، متولیان امر با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و در ماه مبارک رمضان سال جاری مراسم های شب های احیا با حضور متدین حوزه فرهنگ دینی، اقشار مختلف در مساجد برگزار شد و ثابت شد این افراد در واقع کسانی بودند که تمامی نکات و اصول بهداشتی در راستا بیماری کرونا توجه کردند و با هیچ مشکلی مواجه نشدند.


وی اضافه کرد: صاحبان و متولیان امر سلامت اذعان داشتند مسجدی ها بهترین افراد در رعایت مسائل و پروتکل های بهداشتی در حوزه کووید_۱۹ هستند.


بزمانی عنوان کرد: مسائلی که در حوزه دین اسلام است مردم را مکلف می کند تا به آن وظایف به نحو احسن عمل کنند. برگزاری مراسمات محرم بر عهده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان است و هئیت های عزاداری در سایت بیرق ثبت نام می کنند و تعهدات در جهت اجرای الزاماتی که مراسم پر فیض ماه محرم دارد را متعهد شوند.


وی در ادامه با بیان این که استفاده از ماسک برای همه عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) ضروری است، تصریح کرد: کاهش تجمعات، برگزاری مراسم خارج از فضای بسته و رعایت فاصله اجتماعی، ضدعفونی مکان های اجرایی قبل،عین و بعد از اتمام مراسمات، از جمله مواردی می باشد که در ماه محرم باید توسط عموم مردم رعایت شود.


این خطیب جمعه اذعان کرد: هئیت های عزاداری مجوز دسته روی و خروج هئیت را ندارند، اگر هم در طی مراسم علاوه بر سینه زنی نیاز به زنجیر داشتند باید حتما شخصی باشد.


وی خاطرنشان کرد: نذورات هم در ایام ماه محرم به صورت کمک های مومنانه که رویکردی جدید می باشد انجام می شود و در این روزها برای عزاداری سالار شهیدان بیش تر از فضای مجازی بهره گرفته شود.


وی گفت: قیام امام حسین(ع) به خاطر نجات اسلام از انحراف و زنده نگهداشتن امر به معروف و نهی از منکر بود. آن حضرت در برابر بزرگترین قدرت استبدادی یعنی یزید ایستادگی کرد و پرچم مبارزه علیه صلح واستبداد را به دوش گرفت.


به گفته امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر، ماه محرم در بین ماه های قمری از جایگاه خاصی بر خوردار است.


وی تصریح کرد: هدف امام حسین(ع) اصلاح جامعه بود، لذا محرم زمینه خوبی برای تبلیغ وترویج دین، امر به معروف ونهی از منکر و زمینه ای برای وحدت امت اسلامی و بیداری تمام مسلمانان جهان است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426374
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *