يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ۰۸:۳۳
۰
امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر:

آحاد مردم نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منكر احساس وظيفه كنند

حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی گفت: گفت:تبیین امر به معروف و نهی از منکر از اهداف مهم قیام ونهضت امام حسین (ع) درعاشورا بود که ما باید ادامه دهنده راه این مکتب باشیم.
آحاد مردم نسبت به اشاعه امر به معروف و نهی از منكر احساس وظيفه كنند
حجت الاسلام و المسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: دعوت کردن مردم به سوی خوبی ها و حرکت آنان در این مسیر یکی از رسالت ها و اخلاق پیامبران بوده است تا مسلمانان را از انجام کارهای بد و ناشایست باز دارند‌.
وی در تکمیل مطلب فوق، افزود: یکی از اهداف مهم ائمه معصومین علیهم السلام ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بوده است.
وی ادامه داد: با اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر می‌توان به رفع بد منظری‌های اخلاقی در جامعه پرداخت و هوا‌های نفسانی را کنترل کرد.
بزمانی عنوان کرد: معروف اطاعت از فرمان الهی است و منکر معصیت و نافرمانی او است. هر چیزی که خدا و رسول او به آن امر کرده اند معروف است و آنچه خدا و رسول از آن نهی کرده اند منکر است.
وی اضافه کرد: تبعيت از هوای نفس انسان را نابود مي كند چرا كه منشاء همه خطاها حب نفس و دنيا است كه جلوي چشم انسان را مي گيرد و باعث شقاوت انسان مي شود.
این خطیب جمعه تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم ترین فرایض دینی به شمار می رود. قرآن كریم و روایات منقول از رسول اكرم (ص) و خاندان آن بزرگوار خصوصاً حضرت علی (ع) در كتاب نهج االبلاغه به اهمیت و عظمت این دو فریضه اشاره کرده است.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: آثار فردی و اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر، آن قدر فراوان است که در قرآن و روایات، حساب این دو فریضه پربرکت از دیگر فریضه‌ها جدا شده و بهره‌مندی از الطاف خداوند، نجات از قهر و غضب الهی، وفور نعمت‌های اقتصادی، کسب حلال، عزّت و سرافرازی مؤمنین، سرکوبی و کنترل اشرار و برقراری نظم و انضباط اجتماعی، نمونه‌هایی از آثار و برکت‌های این فریضه دینی به شمار می روند. در بُعد فردی، کسی که امر به معروف باشد و خود اهل معروف خواهد شد و خواه ناخواه، به رستگاری می رسد و در بُعد اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر، ضامن بقای کلیه برکت‌های معنوی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه مسلمین است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426393
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *