دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ۰۸:۲۶
۰
امام جمعه شهرستان بمپور مطرح کرد:

تکرار تجربه موفق شب‌های قدر در عزاداری سیدالشهدا/ شكوه عزاداری های حسینی دشمنان اسلام را مایوس كرد

حجت الاسلام و المسلمین اله بخش رشیدی گفت: تجربه موفق برگزاری مراسم لیالی قدر و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت و درمان به عنوان یک الگوی مناسب برای برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء (ع) مورد توجه قرار گرفت و بار دیگر با شور و شکوهی وصف نشدنی تکرار شد و دشمن را مایوس کرد.
تکرار تجربه موفق شب‌های قدر در عزاداری سیدالشهدا/ شكوه عزاداری های حسینی دشمنان اسلام را مایوس كرد
به گزارش پهره، ملت مسلمان ایران اسلامی در برپایی مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش همواره سنگ تمام گذاشتند و نهضت امام خمینی (ره) برگرفته از نهضت امام حسین (ع) و قیام حسینی است.
با توجه به شرایط امروز جامعه اسلامی و بحران کرونا در جامعه به طور قطع رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان و برخی اقدام های پشگیرانه می تواند در کاهش و رفع این بیماری در کشور موثر واقع شود، این مسئله در مرحله نخست شیوع و مبارزه با این ویروس به طور کامل مشهود بود.
تجربه برگزاری مراسم لیالی قدر و رعایت دقیق پروتکل های وزارت بهداشت و درمان در شب های ماه مبارک رمضان به عنوان یک الگوی مناسب برای برگزاری مراسم های عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) تکرار شد و مردم ایران در دهه اول محرم جلوه ای دیگر از شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.
برگزاری مراسم محرم با رعایت دقیق پروتکل بهداشتی
در این راستا، حجت الاسلام و المسلمین اله بخش رشیدی، امام جمعه بمپور در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: دین مبین اسلام طرفدار معنویت برای انسان ها است و از طرفی می خواهد سلامت انسان تضمین شود و از آن جایی که بیماری کرونا ادامه پیدا کرد؛ مسئولان امر دست به کار شدند و تحرکات توامان معنویتی و سلامتی را برای پیشگیری از به خطر افتادن جان بشر انجام دادند.
وی افزود: با توجه به وجود ویروس کرونا، امسال مراسم ایام محرم نسبت به سال گذشته با تغییر حالت اجرایی شد، اما عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) تعطیل نشد و به گونه ای متفاوت، متناسب با اهداف الهی و دینی برگزار شد و در ادامه نیز به همین روش پیش می رود.
امام جمعه بمپور ادامه داد: کسانی که در عرصه دین فعالیت دارند، الگوی تمام عیار برای سلامت انسان ها هستند، چراکه همزمان با فعالیت های دینی و مذهبی اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت می کنند.
وی اضافه کرد: هئیت های عزاداری مساجد و حسینیه ها در رعایت پروتکل های بهداشتی پیش قدم هستند و می توانند برای اماکن و فعالیت های اجتماعی غیر دینی الگو باشند و آنان برای توصیه های وزارت بهداشت معترض نیستند.
رشیدی عنوان کرد: تفاوت اصلی برخی کشورهای دیگر که حکومت اسلامی دارند با ایران این است که رهبری کشور ما توسط فردی اسلام شناس، جامع الشرایط و فقیه انجام می شود.
وی تصریح کرد: دشمنان کشور ما می دانند که روحیه آزاده خواهی امام حسین(ع) در بطن ملت ایران اسلامی وجود دارد و آنان همیشه به دنبال نابودی روحیه شهادت طلبی و مقاومت مردم بودند و این روزها سعی دارند با سوء استفاده از شرایط کنونی بیماری کرونا برای تعطیلی مراسم های عزاداری امام حسین(ع) اقدام کنند که باز هم موفق نشدند و مخالفان باید دین اسلامی بدانند نمی توانند ویژگی های حسینی را در وجود ایرانیان از بین ببرند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *