دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ ۰۸:۰۱
۰
کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد؛

سوگواری های سنتی؛ جلوه ای از شور و شعف حسینی/ جریان شیرازی بر خلاف اسلام و سیاست های انقلاب است

حجت الاسلام و المسلمین جانعلی ظریف صیادی گفت: انجام عزاداری های سنتی توسط هیئت های مذهبی در سال های اخیر بیانگر آگاهی مردم از فتنه جدید دشمن و جلوه ای از شور و شعف حسینی است.
سوگواری های سنتی؛ جلوه ای از شور و شعف حسینی/ جریان شیرازی بر خلاف اسلام و سیاست های انقلاب است
به گزارش پهره، حجت الاسلام والمسلمین جانعلی، ظریف صیادی کارشناس مذهبی و رئیس اداره تبلیغات اسلامی هیرمند در گفت و گو با پایگاه خبری اوشیدا گفت: عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان در منطقه سیستان به صورت سنتی برگزار می شود.
 
وی افزود: در سبک قدیمی، عزاداری ها در سیستان به طور معمول به صورت سه ضرب اجرا می شود، به عنوان مثال نوحه خوان با لهجه زابلی یا زبان فارسی متن نوحه ‌را قرائت می کند و سینه زنان به صورت نشسته بر روی دو زانو سه ضرب به سینه می زنند.
 
صیادی با بیان این که البته امروز سبک های عزاداری به روز تر از قبل شده است، اذعان کرد: بهترین سبک عزاداری در ایام محرم به صورت پیشینیان و سنتی است که به روایت واقعه عاشورا می پردازد.
 
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سیستان عزاداری ها به سبک های غربی رواج ندارد و مردم این منطقه همچنان بر سنت خود پایبند هستند.
 
وی با اشاره به جریان شیرازی، تصریح کرد: این جریان به طور معمول در ایام محرم خودنمایی می‌کند و به وسیله رسانه‌های بیگانه در جهان منتشر می شود و تنها هدف این سبک عزاداری ها ایجاد تفرقه میان شیعیان است.
 
صیادی گفت: اقداماتی همچون قمه زنی، راه رفتن با پای برهنه از روی آتش تنها بخشی از رفتارهای موهن و مشمئز کننده فرقه شیرازی هاست.
 
وی خاطرنشان کرد: جریان شیرازی تلاش بی وقفه‌ای در گسترش قشری‌گری، سطحی‌نگری و ترویج روش‌هایی در میان شیعیان دارد تا موجب وهن مذهب جعفری و اهل بیت گرامی‌ پیامبر اکرم (ص) شود.
 
این کارشناس مذهبی بیان کرد: جریان شیرازی بر خلاف اسلام و سیاست های انقلاب اسلامی ایران است و در این سال ها تلاش داشته تا با انتشار فرهنگ غربی انگلیسی چهره دین و تشیع را در جهان تخریب کند که هیچ گاه موفق نخواهد شد.
 
به گفته وی، مداحان جوان و عزاداران حسینی باید توجه داشته باشند که دشمن از هر طریقی در صدد نفوذ به عقاید پاک آنهاست، به خصوص در ایامی که دنیا نظاره گر عزاداری سرور و سالار شهیدان است. 
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 426500
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *