سه شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ ۲۳:۰۵
۰
مسئول هیئت محبان حضزت زهرا(س) زاهدان عنوان کرد؛

هر محله حسینیه ای برای اقامه عزای سیدالشهدا (ع)/ پیروی از دستورالعمل های بهداشتی ضرورتی عقلانی است

سجادنهبندانی گفت: عزای سیدالشهدا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد و اگرچه ظرفیت هیئت ها را کاهش دادیم اما هر محله و هر کوچه تبدیل به یک حسینیه برای اقامه عزای سیدالشهدا شده است.
هر محله حسینیه ای برای اقامه عزای سیدالشهدا (ع)/ پیروی از دستورالعمل های بهداشتی ضرورتی عقلانی است
به گزارش پهره،به نقل از زاهد نیوز؛ عشق به امام حسین(ع) بیش از 1400 سال است که در سینه همه عاشقان و ارادتمندان نهفته شده و سبب می‌شود تا هر فردی در ایام محرم به گونه ای این عشق و ارادت را به نمایش بگذارد، امسال اگرچه مراسمات با محدودیت‌هایی برگزار می‌شود و همچون سال‌های گذشته آن گستردگی را ندارد اما مردم هر محله را تبدیل را به حسینیه ای برای اقامه عزای سیدالشهدا کردند و اجازه ندادند تا شیوع کرونا مراسم عزای امام حسین(ع) را به تعطیلی بکشاند.

سجاد نهبندانی مسئول هیات محبان حضرت زهرا(س) زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: با شروع محرم و مراسم های اجتماعی پروتکل های بهداشتی در اجرای مراسم انجام شد و همه عزادارن ملزم به استفاده از ماسک از ابتدا تا انتهای مراسم بودند.

وی افزود: جای نشستن هر فرد هنگام روضه خوانی و سینه زنی برای حفظ فاصله اجتماعی تعیین شده بود و برخلاف سال های گذشته که میزبان۴۰۰ تا ۵۰۰ عزادار حسینی بودیم امسال ظرفیت به نصف کاهش یافت و میزبان ۱۰۰ تا ۱۵۰ عزادار اباعدالله بودیم.

وی خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری در فضای باز و بدون سقف برگزار می شود و فضای هئیت روزانه دو مرتبه ضدعفونی می شود و دو دستگاه خودکار ضدعفونی دست تهیه و در ورودی خواهران و برادران هیئت نصب شده است، امسال پخش نذورات را حذف و از تجمع افراد هنگام خروج افراد جلوگیری شد.

نهبندانی تاکید کرد: پیروی از دستورالعمل های بهداشتی ضروری است و این ضرورت اقتضای عقلی دارد و عقل حکم میکند از چیزی که برای سلامت افراد ضرر دارد پرهیز شود و هرچیزی عقل به آن حکم می کند شرع نیز به آن حکم می کند و هر آنچه شرع به آن حکم کند عقل نیز به آن حکم می کند و هگامی که عقل به رعایت دستورالعمل های بهداشتی حکم می کند شرع مقدس نیز به آن تاکید دارد چراکه جان انسان ها بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل نشد ،ادامه داد: عزای سیدالشهدا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد و اگرچه ظرفیت هیئت ها را کاهش دادیم اما هر محله و هر کوچه تبدیل به یک حسینیه برای اقامه عزای سیدالشهدا شده و به جای اجتماع مردم در یک نقطه عزاداری ها در چند مکان مختلف در یک محل انجام می شود تا ضمن رعایت فاصله اجتماعی عزاداری سیدالشهدا با شکوه انجام شود.

نهبندانی اذعان کرد: دشمنان به دنبال کمرنگ جلوه دادن عزاداری سیدالشهدا هستند و سال های گذشته که این محدودیت ها وجود نداشت به روشی دیگر با ایجاد شبهات عزاداری امام حسین(ع) مبارزه می کردند و امسال نیز موضوع کرونا را دستاویزی برای مقابله با عزاداریها قرار داده انداما شاهد هستیم روضه حضرت سیدالشهدا(ع) با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در حال انجام است و این نمایانگر شعور بالای عزاداران حسین است و محدودیت ها نشان دهنده کمرنگی جلسات نیست.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426522
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *