چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ۰۹:۵۵
۰
در تداوم شیوع ویروس کرونا انجام شد؛

مخالفت شدید شورای شهر سراوان با بازگشایی مدارس/ بی تدبیری؛ دانش آموزان را به کام مرگ می کشاند

با توجه به انتشار خبر بازگشایی مدارس در مناطق سفید، طی یک اطلاعیه ای شورای شهر سراوان مخالف خود را با بازگشایی مدارس در این شهرستان اعلام کرد.
مخالفت شدید شورای شهر سراوان با بازگشایی مدارس/ بی تدبیری؛ دانش آموزان را به کام مرگ می کشاند
به گزارش پهره؛ به نقل از شستون، در روزهای اخیر انتشار خبر بازگشایی مدارس در کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا نگرانی هایی را میان مردم به وجود آورده است. 

اخیرا وزیر آموزش و پرورش گفته است که اصل بر آموزش حضوری خواهد بود چرا که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست و مدارس فقط با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، غیرحضوری می‌شوند.

به گفته وی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود اما اگر تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس یکسان نباشد، برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی گروه‌بندی می‌شوند.


با توجه به آمار بالای دانش آموزان و نبود زیر ساخت های لازم و کمبود کلاس درس در شهرستان سراوان این موضوع واکنش هایی را به وجود آورده است. 

هزینه بالای آزمایش کرونا در سراوان دردسر ساز شد
یوسفی یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار ما گفت: با توجه به فقر موجود در منطقه افرادی که دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا هستند، از انجام آزمایش کرونا امتناع می کنند که شمار مبتلایان به کووید 19 در این شهر تغییر نمی کند. 

وی افزود: انجام آزمایش کرونا در سراوان 230 هزار تومان است که اکثر افراد از توانایی مالی مناسب برخوردار نیستند از این جهت برای درمان و یا انجام آزمایش به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند پس وضعیت در شهرستان سفید اعلام می شود. 

این شهروند سراوانی ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت در شهرستان سراوان سفید اعلام شده، دانش آموزان جهت تحصیل باید به صورت حضوری در مدارس حضور یابند که این امر نگرانی هایی را به وجود آورده است. 

یوسفی خاطر نشان کرد: از دانش آموزان دبستانی نمی توان توقع رعایت پروتکل های بهداشتی را داشت و از سوی دیگر در تمامی مدارس دستور العمل های بهداشتی به طور کامل رعایت نمی شود با این تفاسیر باید شاهد فاجعه ای بزرگ در سراوان باشیم. 


سرویس بهداشتی و آبخوری برای دانش آموزان مشترک است
یکی دیگر از شهروندان سراوانی گفت:  فضای هر کلاس آموزشی در شهرستان سراوان به گونه ای نیست که بتوان دانش آموزان با حداقل فاصله یک متری را رعایت کرد.

وی افزود: فضای بسته کلاس ها و نداشتن تهویه هوا نیز معضلی دیگر برای این منطقه محسوب می شود که باید تدابیر لازم جهت جلوگیری و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان اتخاذ شود.

این شهروند سراوانی ادامه داد: سرویس بهداشتی و آبخوری در مدارس برای تمامی دانش آموزان مشترک است که پس از ورود و خروج هر دانش آموز باید مکان مورد نظر ضد عفونی شود که این موارد نیازمند هزینه های هنگفتی خواهد بود.


مخالفت شدید شورای شهر سراوان با بازگشایی مدارس
همچنین روز گذشته روابط عمومی شورای اسلامی سراوان  طی یک اطلاعیه ای از مخالفت شدید شورای شهر با بازگشایی مدارس در این شهرستان خبر داد. 

در این اطلاعیه آمده است با اعلام نگرانی مردم نسبت به باز گشایی مدارس در وضعیت کنونی، سخنگوی شورای شهر از مخالفت نمایندگان مردم با بازگشایی مدارس خبر داد.

بر اساس دستور الهي ( و لاتلقوا بايديكم الي التهلكه؛ و با دستان خويش خود را به هلاكت نيندازيد ) 
اعلام وضعیت سفید برای مردم با توجه به فوتی های کرونایی قابل قبول نیست.


 مردم توان پرداخت هزینه های سنگین آزمایشگاهی  و درماني را ندارند و اقدام به خود درماني مي كنند كه خطرات جبران نا پذيري دارد.

از طرفی نقش اولیاء و متخصصين درماني  در مساله کنونی بسیار مهم و تعیین کننده است، ضروری است جلسات کارشناسی شده  براساس منطقه و شهرستان  برای ارائه راهکار منطبق با شرایط سخت كرونا و اقتصاد  خانوارها و امر آموزش تصميمات لازم اتخاذ شود.

باتوجه به اینکه  بروز چنین بیماری در سطح جهان و کشور بی سابقه بوده و تجربیات علمی ودانش تخصصی كافي  وجود ندارد و  مدارس هم فاقد امکانات اولیه هستند، امكان رعايت پروتكل هاي بهداشتي وجود ندارد. 

حفظ جان مردم از آموزش اولویت دارد
در خصوص  آموزش از راه دور در اکثر مدارس تجهيزات لازم و امكانات هوشمند آموزشي وجود ندارد، و با توجه به مشکلات اقتصادي تامين ابزار لازم  ( تبلت و گوشي هوشمند ) براي والدین دانش آموزان،  مقدور نيست.

برخي خانواده های که در شش ماه گذشته شغل خود  را ازدست داده اند چگونه می توانند هزینه های خرید لوازم بهداشتی و ضد عفونی کننده را تامين کنند؟ مدارسی که فاقد آب و چشمه سرویس بهداشتی هستند چگونه پروتکل را اجرا خواهند کرد؟ 

بی تدبیری؛ مردم و دانش آموزان را به کام مرگ می کشاند، حفظ جان مردم از آموزش اولویت دارد.

بازگشایی مدارس در شرایط کنونی  احتمال وقوع موج جديد  کووید ۱۹ وجود دارد که جبران ناپذیر خواهد بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *