شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ۰۹:۲۵
۰
سخنگوی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان مطرح کرد؛

آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه در جامعه/ هدف مدارس تربیت نیروی مولد متفکر و خلاق است

داوودگلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور خطاب کردند، گفت: آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه جامعه است.
آموزش و پرورش سنگ زیربنای توسعه در جامعه/ هدف مدارس تربیت نیروی مولد متفکر و خلاق است
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، در نظام اسلامی برونداد و حاصل ۱۲ سال تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان باید تربیت انسان‌های مؤمن، خردمند، متفکر و اندیشمند، دانشمند، با نظم، با انصاف، دارای اخلاق اسلامی و در یک کلمه انسان‌های مجاهد و اهل عمل باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانات اخیرشان در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش, اشاره دقیقی به یک مساله مهم داشتند که آن توجه جدی به امر آموزش و پرورش بود.
 
پرورش مقدم بر آموزش است

داوود گلی، سخنگوی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما پیرامون سخنرانی رهبر معظم انقلاب گفت: این خطه کشور هم مشابه استان‌های دیگر بر اساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌هایی که از مرکز ابلاغ شده و بر اساس اقلیم و شرایط و بافت فرهنگی که در آن موجود است در این مقوله ورود پیدا کرده و سالهاست کار می‌کند.

وی بیان کرد: در این راستا شرایط به گونه ای پیش رفته که در بسیاری از مناطق و یا برنامه ها شاهد تغییر نگاه ها هستیم اما آنچه مهم بوده این که؛ خروجی آموزش و پرورش انسان های متفکر، متدین، خلاق، شکور، توانمند و ... است، سعی داریم بر اساس برنامه ریزی و تدابیری که اتخاذ شده و باتوجه به تاکیدهای رهبر انقلاب در این مسیر بیش از گذشته تلاش و گام برداریم اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله داریم که 
گلی:خروجی آموزش و پرورش انسان های متفکر، متدین، خلاق، شکور، توانمند و ... است.
 
نیاز به فرهنگ سازی بیشتر و نهادینه شدن این مولفه ها در رده های مختلف است.

این کارشناس حوزه آموزشی ادامه داد: در مقوله آموزش و پرورش، پرورش مقدم بر آموزش است، معتقد هستیم که مهمترین رکن این سازمان تربیت است که به عنوان کارخانه انسان سازی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی دارد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب علاوه بر تلاشی که این مجموعه دارد باید سایر دستگاه ها و حتی والدین هم همکاری و همراهی کنند.

 وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب معلمان را افسران سپاه پیشرفت کشور خطاب کردند، افزود: توسعه زیربنای جامعه آموزش و پرورش است چون این نهاد انسان ها را تربیت و به جامعه تحویل می دهد. رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید بر این مهم دارند که اولویت جامعه ما دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش است خروجی این مجموعه افراد جامعه هستند.

گلی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: هنگامی معلم در کلاس موفق است که از هرحیث آرامش و دغدغه فکری و روانی نداشته باشد، تاکید رهبر انقلاب هم بر این بود که دستگاه‌های متولی دست اندر کار از لحاظ بودجه و سرانه باید آموزش و پرورش را بیشتر از دستگاه های دیگر حمایت کنند تا معلم با این آرامش بتواند در کلاس درس حاضر و رسالت خود را انجام دهد؛ انتظار این است که با توجه به اینکه سال ها آموزش و پرورش و معلمان قشری مظلوم واقع شده اند از لحاظ ارتقای معیشت و منزلت این اتفاقات خوب رقم بخورد.
 
وی خاطر نشان کرد: معلمان هم در این زمینه وظایفی برعهده دارند، 
دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در طی ۴ سال تمام فرآیند آموزشی چگونه معلم شدن و تدریس کردن را به مخاطبین یاد می دهد چون آموزش و پرورش دستگاه شفاف، جریان سازو انسان ساز است باید نیروهایی در بدنه آن فعال باشند که بتواند این رسالت عظیم و مهم را به خوبی انجام و نقش آفرینی کنند.
 
معتقد هستم اگر خودباوری و خود اتکایی داشته باشیم قطعا شان و منزلت بیشتر حفظ و جایگاه رفیع معلمی برای همه یک فرهنگ خواهد شد که این رسالت خطیر تاکنون به درستی انجام شده؛ از سوی دیگرمعلمی شغل نیست عشق است و با انسان و پرورش انسان ها سروکار دارد که در این راه الگوی زیستن، اخلاق و ... نیز به شمار می روند.

کوچک‌ترین مورد از اجرای مفاد سند 2030 در مدارس استان وجود ندارد
 
سخنگوی آموزش و پرورش استان در ادامه علت تاکید رهبرمعظم انقلاب برای جذب فرهنگیان از طریق دانشگاه فرهنگیان وشهید رجایی گفت:  مدرسه محل انسان سازی بوده و لازمه تحقق این امر آن است که یک معلم از تمام ابعاد وجودی و شخصیتی کامل و متفاوت از بقیه عمل کند به خصوص در کلاس درسی که مخاطب ما انسان ها و دانش آموزان هستند.

وی در تکمیل مطلب فوق تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در طی ۴ سال تمام فرآیند آموزشی چگونه معلم شدن و تدریس کردن را به مخاطبین یاد می دهد چون آموزش و پرورش دستگاه شفاف، جریان سازو انسان ساز است باید نیروهایی در بدنه آن فعال باشند که بتواند این رسالت عظیم و مهم را به خوبی انجام و نقش آفرینی کنند، در همین راستا چون برخی از طریق طرح های مانند خرید خدمات آموزشی و... وارد شده و مستقیم بر سر کلاس درس می روند؛ ایشان تاکید کردند که از طریق این دو روش نیروها جذب و بکارگیری شوند تا کارآمد و توانمند باشند و بتواند فضای مدرسه و کلاس درس را به خوبی اداره کنند.
 
گلی در خصوص سند 2030 نیز بیان کرد: در چند سال قبل رهبر انقلاب به موضوع این سند اشاره کردند تمام تلاش آموزش و پرورش بر این است که این مفاد یا فرهنگ های دیگر در هیچ یک از عرصه های آموزش و پرورش اجرایی نشود، چون فرهنگ ما ریشه‌دار و اصیل و برگرفته از اعتقادات و باورهای اسلامی و دینی است، در سیستان و بلوچستان هم به طورقاطع اعلام می‌کنیم کوچک‌ترین موردی از این قضیه وجود ندارد و تلاش بر این بوده که با آداب و رسومی پیش برویم که ریشه در اعتقادات ما دارند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426569
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *