چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱
۰
معاون اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آغاز احراز شرایط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان/ حداقل آورده برای عقد قرارداد 40 میلیون تومان است

ابوالفضل‌ مهدیار گفت: بر اساس پیامک های ارسال شده به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن جهت احراز شرایط، مقرر شد این افراد بر اساس حروف الفبا به اداره پست مراجعه کنند.
آغاز احراز شرایط متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان/ حداقل آورده برای عقد قرارداد 40 میلیون تومان است
به گزارش پهره ابوالفضل‌ مهدیار، معاون امور مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بر اساس پیامک های ارسال شده به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن جهت احراز شرایط، مقرر شد این افراد از روز شنبه گذشته مصادف با 15 شهریور بر اساس حروف الفبا به اداره پست مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که این اداره کل با اداره پست منعقد کرده است مقرر شد متقاضیان پرونده ها را به اداره پست تحویل دهند و این اداره هم پس از دریافت پرونده ها آن ها را به سامانه ما ثبت می کنند.

به گفته این مقام مسئول، فعلا متقاضی باید 40 میلیون تومان آورده داشته باشد، اما همه هزینه های مازاد بر وام را پس از اتمام کار باید پرداخت کند، به عبارتی اگر هزینه هر واحد پس از اتمام کار 400 میلیون تومان باشد، 100 میلیون تومان وام تعلق می گیرد و 300 میلیون تومان باقیمانده را لازم است متقاضی تا آخر پروژه تامین کند.

معاون امور مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در اولین قدم باید 40 میلیون تومان آورده داشته باشد و 15 درصد از این مبلغ یعنی حدود 6 میلیون تومان هم برای آماده سازی و نقشه نیاز است و در مجموع 46  میلیون تومان نیاز است، اما با پرداخت 40 میلیون تومان قرارداد منعقد می شود.

مهدیار اظهار کرد: متقاضیان بر اساس پیامکی که به آن ها ارسال می شود باید آورده را تحویل دهند و تعاونی های مسکن در راستای اساسنامه خود که مورد تایید اعضا است اقدام به پول دریافت می کنند.

وی گفت: اما بر اساس مصوبه راه و شهرسازی هر آورده متقاضی باید در حساب هایی که از سوی ما اعلام شده است واریز شود تا زیر نظر راه و شهرسازی باشد و نباید به تعاونی مبلغی بدهند.

به گفته این مقام مسئول، البته عده ای از متقاضیان هم پول خود را در ابتدای کار به تعاونی ها دادند که ایرادی ندارد و در پایان هر سال مجمع تعاونی برگزار می شود و حسابرس تراز مالی را می سنجد و هزینه ها مشخص می شود.

وی گفت: برای واحدهای افرادی که در ابتدای کار هزینه درخواستی را به تعاونی مربوطه پرداخت کرده اند، مقداری از مصالح مورد نیاز آن ها تا پایان پروژه خریداری شده است و با همان قیمت تمام شده واحدها در انتهای کار به متقاضی تحویل داده می شود.

مهدیار تصریح کرد: بخشی از این زمین ها در مهرشهر و مقداری هم در نزدیکی شهرک جهاد واقع شده، فاز اول در مهرشهر است که زمین ها آماده بود و کار ساخت آغاز شد و اکنون به مرحله بناکردن اسکلت و سقف زدن رسیده است و فاز دوم در شهرک جهاد در مرحله فونداسیون است.

معاون امور مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مبلغ 130 هزار تومان هم جزو تعهدات محضر است و جزو مدارک است و متقاضیان باید این مبالغ را پرداخت کنند.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 426632
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *