در شورای اداری سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

معرفی دستگاه های برتر جشنواره شهید رجایی/ افزایش 500 درصدی اعتبارات ملی بزرگراه های سیستان و بلوچستان

19 شهريور 1399 ساعت 10:04

مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان از افزایش اعتبارات ملی بزرگراه ها در طول یکسال به طور متوسط تا 500 درصد خبر داد.


به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در جلسه شورای اداری استان که ظهر امروز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مدیران و کارکنانی که به دلیل بیماری کرونا دعوت حق را لبیک گفتند، بیان کرد: بخشنامه جشنواره شهید رجایی، هر سال به منظور ارج نهادن به خدمات صادقانه و موثر دستگاه های اجرایی و معرفی ارگان های تلاشگر بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس دستورالعملی که از سوی سازمان استخدامی کشورها به استان ها ابلاغ می شود، در دست اجرا قرار می گیرد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس دستگاه های برتر در شاخص های عمومی و اختصاصی در حوزه اجرا معرفی می شوند که در سیستان و بلوچستان نیز شورای راهبری توسعه مدیریت که یکی از شوراهای مهم ذیل شوراهای برنامه ریزی و توسعه استان است، به منظور اجرایی کردن این بخشنامه اقدام هایی را هر سال بر اساس بخشنامه باید انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: 56 دستگاه اجرایی در ارزیابی 98 شرکت داشتند که مابقی دستگاه ها به صورت متمرکز و ملی از وزارتخانه مربوطه مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.
 
وی با اشاره با روند انجام ارزیابی ها در قالب 2 بعد شاخص های عمومی و اختصاصی، افزود: در بخش عمومی 6 محور با 28 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت که در بین این محورها توسعه دولت الکترونیک بالاترین امتیاز را داشت.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان افزود: در بعد شاخص های اختصاصی 137 محور با 955 شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت که عناوین شاخص های اختصاصی با توجه به نوع فعالیت دستگاه تعریف شده است.
 
به گفته وی، فرآیند ارزیابی دستگاه ها از اسفند 98 آغاز شد، اما به دلیل شیوع کرونا وقفه ای در اجرای آن داشتیم ولی اقدام هایی  از ابتدای تیر 99 در استان شروع شد، به گونه ای که در بازه زمانی یک تا 10 تیر امسال بررسی و کنترل موضوع و اهداف و وضعیت شاخص های اختصاصی و رفع مغایرت های احتمالی انجام شد.
 
عرب اول گفت: در این راستا حداکثر پنج دستگاه اجرایی از بین ارگان های دولتی استان بر اساس گروه بندی ابلاغی از سوی ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی و طبق بالاترین امتیاز را در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی کسب کردند.
 
وی افزود: در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان در حوزه آموزشی و پژهشی، اداره کل استاندارد در گروه تولیدی و خدماتی، شرکت سهامی برق منطقه ای در بخش زیربنایی و توسعه زیرساخت ها،  اداره کل بیمه سلامت در گروه سلامت و رفاه اجتماعی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی در بخش عمومی و قضایی به عنوان دستگاه های برتر انتخاب شدند.
 
عرب اول با اشاره به 2 دستگاهی که از بین کلیه دستگاه های اجرایی که بیشترین درصد رشد امتیاز 2 سالانه را در مجموع شاخص های عمومی و اختصاصی کسب کردند، اضافه کرد: در حوزه آموزشی و پژهشی و فرهنگی اداره کل حج و زیارت و گروه عمومی و قضایی اداره کل ثبت اسناد و املاک به عنوان برترین های این حوزه انتخاب شدند.
 
وی با معرفی سه دستگاهی که اقدام برجسته انجام دادند، گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی، اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در این راستا موفق عمل کردند و به عنوان برترین دستگاه های اجرایی در این حوزه دست یافتند.
 
اقدام های شاخص دستگاه های برتر 
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدام های این دستگاه ها، اضافه کرد: افزایش اعتبارات ملی بزرگراه ها در طول یکسال به طور متوسط تا 500 درصد، به نحوی که در روند پروژه زابل – زاهدان در طول ساخت که 15 سال زمان برده این افزایش اعتبار بی سابقه بوده است، احداث و بهره بردای از 40 کیلومتر بزرگراه در طول سال گذشته و احداث محور سایت انرژی های نو میل نادر به طول 20 کیلومتر که سهم مهمی در اشتغال منطقه سیستان دارد از جمله اقدام های شاخص اداره کل راه و شهرسازی است.
 
وی ادامه داد: تامین زمین برای اقدام ملی و آغاز آن به عنوان دومین استان کشور، افزایش سهم اعتبارات حاشیه نشینی از محل اعتبارات ملی و آغاز عملیات آسفالت 180 هزار مترمربع در حاشیه محلات شهر زابل، پایان عملیات احداث بیمارستان 228 تختخواب سراوان و آماده بودن آن برای بهره برداری و مقابله با زمین خواری و آزادسازی اراضی تصرفی دولت به میزان 220 هزار متر مربع از دیگر اقدام های این اداره کل محسوب می شود.
 
عرب اول گفت: اجرای 634 کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شمال استان با اعتباری حدود 150 میلیارد تومان و 327 کیلومتر بازگشایی محورهای روستایی، خط کشی 750 کیلومتر محورهای استان به صورت امانی بالغ بر 2.6 میلیارد تومان صرفه جویی در اعتبارات استانی و بازسازی 37 دستگاه ماشین آلات سنگین راهسازی با اعتباری حدود 11میلیارد تومان از جمله اقدام های شاخص اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای است، به گونه ای که اگر قرار بود دستگاه ها و ماشین آلات خریداری می شد 160 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت.
 
به گفته وی، مدیریت درمان تامین اجتماعی هم موفق به ارتقای سی تی اسکن بیمارستان زاهدان، راه اندازی سی تی اسکن بیمارستان هامون زابل و ارتقای دستگاه رادیولوژی پلی کلینیک به دستگاه های دیجیتال و ارتقای دستگاه های دندان سازی شده است.
 
این مقام مسئول افزود: بر اساس بخشنامه، دبیرخانه ستاد جشنواره شهید رجایی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مستقر بوده و این سازمان موظف است که با تشکیل کمیته های تخصصی اقدام به ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کند و گزارش های مربوطه را از طریق سامانه مدیریت عملکرد به دبیرخانه ستاد مرکزی جشنواره ارائه دهد.
 
انتهای پیام/ 


کد مطلب: 426634

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/426634/معرفی-دستگاه-های-برتر-جشنواره-شهید-رجایی-افزایش-500-درصدی-اعتبارات-ملی-بزرگراه-سیستان-بلوچستان

پهره
  https://www.pahreh.ir